söndag 9 september 2012

Redo för vintern och hösten!

Shopping gick relativ smärtfritt för både psyket och plånboken... Barnen skötte sig väldigt bra, vet inte om det har med att Jonas var med eller om det var för att vi gett dem varsin valium innan;-)
Och så blev det billigare än vad jag hade tänkt mej och plånboken jublade!!!
Hem kom vi med ett par vinterskor från timberland ord pris 899 kr och nu 399 till Douglas, som hittat! 2 st Everest flisjackor som kostat 299 kr och nu 99 kr! Ibland ska man ha tur! Ett par gympa dojjor för inomhus bruk till Douglas och 3 par (betala för 2) stövlar till Alfred och Fabian.
Allt detta för den lilla summan av 1000 pickadoller! Ibland ska man ha tur och springa på billigare grejer!
Och jag kommer nog att köra på lager på lager principen i höst! Ev blir det fodrade gummiställ till de minsta grabbarna om jag kommer över något som jag tycker verkar bra! Men annars så kör vi på flisjackor och regnställ om det blir en blöt höst!
Jag är dock en gnutta ledsen... Jag fick inte gå i en endaste liten affär som jag ville... Så inget till mej... *buhu* När jag ynkade lite om att jag bara skulle gå in på H&M bröt alla(!!! ) grabbarna (till och med Jonas) ihop och typ skrek i kör: NEEEEJ!!! Så nepp ingen shopping till mej....
När vi var inne på Stadium hittade grabbarna kickbike som de så klart ville ha... Och ja eftersom att de har så dåligt med leksaker *ironisk som faaan* så fick de varsin sådan, Douglas och Alfred! Nej de fick inte dem, de fick köpa själva för sina egna sparade pengar! Lyckliga killar har vi här hemma kan jag bara meddela!;-)
Fabian brydde sig inte ett skvatt att storebröderna köpte nya. Nepp för han har ju sin älskade balanscykel som han gnider omkring på och som han älskar mest i hela världen! Den kan jag verkligen rekommendera till er som har barn åldern ca 2 år och framåt! Superbra balans får dom och hej vad det går!;-)

9 kommentarer:

  1. Ingen shopping för mamman, din stackare..du får väl ta igen det någon annan dag men finfina fynd gjorde ni ivarje fall kram Diana

    SvaraRadera
  2. Skönt när man fyndar så mycket bra grejor :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att fynda! Shoppingen blir en aning roligare då. Måste oxå ut och köpa till mina. Fasar en aning för det. Men kan du så kan jag!

    SvaraRadera
  4. Underbart att fynda, nu har du tjänat en massa pengar som du kan lägga på din shopping.

    SvaraRadera
  5. Åh va härligt med fynd! Jag har också shoppat idag men långt ifrån så billigt som du kom undan. Det är dyrt när barnen kommer i tonåren... Jympadojorna har min Melvin också, gillar att de ser ut som knyt men inte är det! Han har ännu inte lärt sig knyta trots att han kan fixa knopar hos scoutern ;-)

    SvaraRadera
  6. Så härliga fynd :) Vad vore livet utan dem :)
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  7. Åh vilka kap ni gjorde. Inte helt fel då barnkläder ofta är (hutlöst) dyra!
    Och iom att ni sparade pengar där så finns det kanske lite över så att mamman kan åker på en egen shoppingtur snart. ;)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åååå vilka fynd! Så gött att ha det där "tråkiga" inhandlat! Jag har tyvärr mitt kvar...:(
    Kramar!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!