måndag 3 september 2012

Cykelfesten!

Klockan 15 träffades vi hemma hos våra bästa vänner Veronica och Per för en liten fördrink! Och klockan 15:15 fick vi öppna de första brevet där det stod att vi skulle träffas på förfest på ett ställe! Vi drog dit och träffade hela cykelgänget på ca 50 par!!
Där blev vi tilldelade ännu 3 par kuvert! I kuvertet låg dessutom visselpipor som vi skulle ha att blåsa i under kvällen för att höras! Så ni kan tänka er när 100 st visselpipor vislade igång festen vid 16:30 tiden att det hördes;-)
Sedan var det dax att öppna kuvert nummero ett! På de stod det till vilken adress vi skulle hamna på! Och de är det som är så roligt när man cyklar runt, man har inte det blekaste om till vem man kommer och med vem?
Vi hamnade hos trevliga Marie och Mats tillsammans med Linda och Peter och bjöds på en mycket smarrig räksoppa till förrätt!
Sedan var det dax att öppna kuvert nummer 2 som skulle ta oss mot själva huvudrätten! Klockan 18 skulle vi befinna oss där och redan på förätten hade det slunkit ner alldeles för mycket alkohol...
När vi öppnade kuvertet fick jag till min stora glädje se att vi skulle hamna hos min bästa Hanna och hennes Affe! Där träffade vi 3 andra par och fick en helt ljuvlig underbart god middag! Jag lovar att jag ska laga det här hemma och att ni sedan får receptet!
Även hos dem fylldes det på i glasen och vi hade det sååå trevligt! Och när man har det trevligt så går ju oxå tiden fort... Framåt 19:40 fick vi lov att trampa iväg hem på cykeln. Japp för klockan 20:00 var det vår tur att ha efterrätten hemma hos oss!
 Det är alltid lika kul att se vem det är som plingar på dörren! Och hem till oss fick vi väldigt trevliga gäster! Vi skrattade, pratade, skrattade och pratade och vinet flödade i mängder...;-) Oj va roligt vi hade! Vi bjussade på min favorit efterätt, glassbakelsen! Den är sååå god och den går inte att misslyckas med;-) Klicka HÄR så kommer ni till receptet!
Vid 21:30 skulle de allra sista kuvertet öppnas som skulle visa oss vart vi skulle på efterfesten! Klockan 22 skulle vi infinna oss där, men vi hade så trevligt så klockan bara rusade iväg så vi kom inte dit förrens kl 23... Fint folk kommer alltid försent, eller vad säger man? ;-)
På efterfesten spelade ett lokalt band och dom är sååå grymma! Annelie har en grym röst och är så duktig! (Hon var dessutom med mej i de 3 repotagen från Värnamo Nyheter, grilla hos mej förra våren)
Sedan dansade vi och sjöng hela kvällen lång! Och ja pratade gjorde jag nog oxå en del har jag för mej... Oj oj oj oj va munnen kan gå när man är lite på pickalurven;-) *fniss*
Sedan var det dax att cykla hem.. Ja jösses säger jag bara... Denna bilden hade jag visst tagit... Att jag ens var kvar på cykeln är ju ett under... Uj uj uj...;-) Lika suddig som den är, lika suddig var jag;-)
Längatar redan till nästa års cykelfest, men då ska jag så klart inte dricka lika mycket. Nepp någon måtta får det allt vara... Är till och med en gnutta dålig idag, illa illa...:-/

3 kommentarer:

  1. Oj ja..., haha! Men så kul det låter:)!!

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Tack för din kommentar på min sida..
    Ser ut som att ni hade en riktigt trevlig kväll i helgen. Skulle också vilja dra igång nån sån fest.. Ja nån gång kanske.*ler*

    Ha en riktigt bra dag.

    SvaraRadera
  3. Säger bara en sak: nästa år SKA vi 17 va med;). Ser ut som ni hade jätte trevligt:)
    Hoppas du är bättre idag
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!