söndag 16 september 2012

Planering och strukturering!

Helt plötsligt måste jag börja strukturera och planera in saker här hemma. Fritidsinressen, läkarbesök, tandläkarbesök och andra grejer som skall bli gjorda!
Jag har de senaste åren liksom kunna gjort vad jag har velat, tagit den där tandläkartiden mitt på dagen utan att behöva checka av om någon kan följa med dit eller inte. Jag har tagit hand om allt här hemma, allt från städning, tvättning, skjusning, hämtning, matlagning och handling! Så klart att den lotten har hamnat på mej, jag har ju ändå "bara" gått hemma.
Men nu är det planering från måndag morgon till fredag eftermiddag som gäller. Allt från aktiviteter till vad vi ska äta för mat är nu uppskriven på tavlan i köket! Nu kan alla i familjen lätt gå dit och läsa av vad som skall göras eller ätas!
Jag älskar att planera och jag är en sån där människa som mår så mycket bättre av att ha ordning och reda omkring mej. Planering är A och O om man ska få det att rulla runt en stor familj med 2 hetids (Jonas jobbar mer än heltid) jobbande föräldrar, 3 kids, massor av aktiviteter och andra saker!
Kliar mej i huvudet när jag står framför tavlan i köket och inser att våra måndagar och tisdagar kommer att bli fullproppade med jobb, aktiviteter och träningar som krockar samma tid! Lovar att jag kommer att somna ovaggad imorgon kväll;-) Guuud va härligt det är med fullt ös medvetslös!;-)
Som sagt planering och strukturering var det... Köttfärsåsen är gjord för morgondagen och nu ska jag ta med mej kidsen ner till affären och storhandla för denna veckan!
Jag ser riktigt fram imot att se Jonas stå och vika mina trosor inne i tvättstugan på fredagskvällarna tillsammans med ett glas rött;-) Japp för just tvättstugedelens ansvar har jag gett över till honom! Kanske inte själva tvättningen, men ihopviket, strykningen och manglingen får bli hans!
Härligt när lotten på planering hamnade på mej. Då kan jag planera så bra så att jag bara tar de "roliga" hushållsysslorna och ger honom de tråkiga! *mohahaha*

9 kommentarer:

  1. Jag har i alla år varit en planeringsmänniska. Åh trott att jag mår bra av det. Min make är tvärt om. Men efter jobb bytet i våras planerar jag minimalt och inser vilken frihet jag känner. Men jag gillar rutiner till viss del. Men inte tvättstugan som brukar vara våran rutin på söndagskvällarna.

    SvaraRadera
  2. Struktur, ordning, organisera, planera, effektivisera, lådor, plastbackar, hyllsystem, veckoschema, rutiner & peka med hela handen - säg en enda grej som är tråkigt utav det där?!?!???! Älskar det...... :-D:-D:-D
    Lycka till på jobbet!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar att bestämma, ehhhhhh planera menar jag. :)

    SvaraRadera
  4. Har du så stora trosor så dom måste vikas? ;)

    SvaraRadera
  5. Haha att slippa tvätten är ju en underbar befrielse!!
    Ni kommer snart in i de nya rutinerna. Att planera är toppen!

    Lycka till imorgon
    Kram K

    SvaraRadera
  6. Det är ett måste hos oss med struktur och planering.
    Annars funkar ingenting.

    SvaraRadera
  7. Jag älskar att planera och strukturera. Varje söndag sätter jag mig vid köksbordet och planerar in nästa vecka. Det är bättre än lördagsgodis :)

    SvaraRadera
  8. Jag planerar o strukturerar. Annars är jag för lat. Det faller ihop då. Går som en "tråd i röret" och blir inget gjort. Å andra sidan måste jag ha dagar då jag bara skrotar. Annars mår jag skit för det.

    Ha en fortsatt bra kväll!

    SvaraRadera
  9. Älskar också att planera! Men att hitta på mat...nä, det får gärna någon annan göra...:-) Kul, ska det vara liksom!
    Lycka till på jobbet imorrn!!
    Kramar!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!