fredag 7 september 2012

Pangloppet!

Vi har tillbringat vår sena eftermiddag/kväll nere på vårt tog här i byn! Det stora pangloppet gick av stapeln och så klart måste man springa det;-)
Först ut var det barnens tur! Av våra barn var det bara Alfred som ville springa. Först lite uppvärming och rolig dans och sen, pang iväg. Och hej vad det gick! Massor av underbara ungar som sprang allt vad de orkade och kunde;-)
Alfred ramlade efter halva banan och jag följde med honom runt. Han var grym och bet ihop och var en lycklig kille som kom i mål!
Sedan var det dax för mej och "mitt" lag från gymnastik klubben! Alltså hur nervös kan man vara? Jo jäkligt nervös, trots att sträckan "bara" var 2,5 km;-)
Meeeeen gud så kul det var att springa ett lopp, typ mitt första lopp i vuxen ålder. Nu måste jag verkligen anmäla mej på ett lopp och inte bara snacka och skriva om det;-)
Detta var mitt lag! Snygga tjejer och en grabb och jäklar vad vi pinnade på! Vi är sååå grymma i vår klubb, hejja oss!! (Och känner ni igen Salle? Han var med i vårens gladiatorer på kanal 4!!)
Jag skippade att ta med mej telefonen runt och det ångrar jag nu en gnutta... Trots massor av backar upp och ner så pinnade benen på i snabb takt. Så kanske blev min tid blev under 15 minuter iallafall och jag är nöjd! (Och så saknade jag runkeeper tantens röst som puschar mej) Fasen att springa är ju sååå kul och sååå befriande! *mums på det*
Nu sitter jag med ett gott välförtjänt glas vin... (Mmm jag vet att jag nog lovade dyrt och heligt i söndags att jag aldrig mer skulle dricka... Men jag lovade nog mer att jag inte skulle bli full någon mer gång;-)) Även några myyyycket goda godisar har trillat in i min mun! Ibland måste man få unna sig lite och livet är fasen för kort för att sitta och suckta efter de där gooooda chokladbitarna som frestade mina ögon ikväll... Får helt enkelt väga upp dem och ta på mej löpardojjorna imorgon igen!
Skål på er och ha en fortsatt mysig fredagskväll!

5 kommentarer:

  1. Ni har blivit en riktig löparfamilj :-) Härligt! Kram

    SvaraRadera
  2. Kom ner och spring veberödsrundan med mig. :)

    SvaraRadera
  3. Tjejmilen? Jaaaa!! Snälla! Åh så har vi bloggmiddag efteråt! Fy fasiken va du är duktig och inspirerande!

    SvaraRadera
  4. Skynda dej på! Bara ett par tusen platser kvar till nästa års Göteborgsvarv!! :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!