onsdag 19 september 2012

Din jävla idiot......

Jag hämtade kidsen på fritids och förskola för en timme sedan och sen brummade vi hemåt   (jo idag satte jag mej i rätt bil;-))
När vi nästan är framme och ska köra in på gatan innan vår gata så ligger det en stor väg. (Eller ja stor och stor, men större än vår gatas väg iallafall...) Över den vägen går det barn till och från skolan vaaaarje dag, både på mornarna, efter skolan och på eftermiddagarna. (Men tro fan inte att kommunen(?) vägverket(?) satt upp något övergångsställe för det. Nej de har istället smalnat av vägen för att trafikanterna SKA sakta in just där... Helst ska de väl behöva hända något innan ett övergångsställe målas upp...)
Vi kommer och kör och jag möter en STOR lasbil som kör VÄÄÄLDIGT fort på vår 50 väg... Han ligger i minst 100 km/h... När man möts precis just där så brukar iallafall jag lämna företräde för bilen som kör uppåt om jag kommer från den sidan där vägen är avsmalnad. (Vet inte om det är rätt eller inte?) Men jag kommer iallafall och kör uppåt och då kommer det en STOR jävla lasbilen och bara KÖÖÖÖÖR. Jag fick slänga mej av vägen för att han inte skulle köra på mej och hade det gått över ett barn just då kan jag meddela att det hade gått väldigt illa. Han hade då inte haft en jävla chans att stanna sin förbannande lastbil...
Om jag är arg? Ja det är bara förnamnet.. Och jag ångrar sååå att jag inte tog registreringsnummret på den dumme fan.
Alltså TÄNK om det hade gått över ett barn just då som det oftast brukar gör... Hua hemska tanke...
Så du din dumme jävle som körde på Valtshultsvägen runt 16:30 tiden... Jag hoppas att snuten tar dej och att du ALDRIG mer får tillbaka ditt körkort... Men risken är väl att du kommer att köra ihjäl någon innan... Och då är det fan försent att fatta att man ska ta det lugnt när man kör en STOR jäkla lastbil... *gaaa*

9 kommentarer:

  1. Usch tyvärr finns det såna där idioter överallt! Just när det är 30/50 och ibland även 70 vägar så är det ju av en anledning och då kan det bannemig inte vara så svårt att släppa på gasen!

    SvaraRadera
  2. Gör som en vän gjorde en gång när han tyckte att det skulle vara vägbulor på parkeringen (parkeringen var mellan husen) han pratade med någon ansvarig som givetvis sa att det kostade för mycket, noterade namnet och avslutade samtalet med att säga: om det händer något så är du personligt ansvarig för det!
    Det tog 1 vecka och bulorna var på plats :)

    SvaraRadera
  3. Förstår inte riktigt beskrivningen.. ;-)
    Men på den sidan vägen "hindret" är, är den sidan som ska lämna företräde.

    Sen är det väl alltid "sunt förnuft" vid avsmalnande vägar, om det smalnar av lika mycket från båda sidorna. Då är det ju tidigast (eller tyvärr störst...) går först.

    Kram M

    SvaraRadera
  4. Alltså på den sidan som han kom är avsmalnaden... Så han borde väl ha stannat

    SvaraRadera
  5. Japp, han borde stannat. Hade han hållt hastigheten hade han kanske hunnit uppfatta det också. Vilka idioter det finns!

    SvaraRadera
  6. Stämmer! Den som har "hindret" på sin sida ska lämna företräde!

    SvaraRadera
  7. När det är avsmalnade vägar tycker jag ofta att det stressar "folk" att köra lite fortare för att hinna "först". Tyvärr tycker ju många chaffisar att störst går först... Märker det på morgonen till jobbet, jag bara suckar å stannar. (Bryr mej inte längre för dom stannar aldrig vid ett visst ställe) Det blev långt! Kram JohannaH

    SvaraRadera
  8. Fartdårar är hemska, blev ju nedsatt hastighet hemma i min lilla by,
    vi har haft 2 katter som blev överkörda, nu är det 50 km/h istället för 70.

    Du kommer inte ihåg om du hann se något namn på lastbilen om vad det var
    för lastbilsbolag? Då kanske du kan spåra med hjälp av företaget.
    //Maria

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!