söndag 2 september 2012

Jag har bestämt mej nu!

Jag har legat nerbäddad i sängen hela dagen... Jag har verkligen mått som en påse skit och gör så även fortfarande...Vi tog oss ut på en liten promenad och det höll på att knäcka mej. Några små knäckemackor och några glas vatten har jag lyckats att pilla i mej på hela dagen... Tänkte att pizza kunde göra susen, men nej jag fick knappt i mej något.
Så nu har jag bestämt mej. Jag ska aldrig dricka mej full igen, aldrig... De är verkligen inte värt att må så här pissdåligt bara för alkoholens skull... Okej för ett glas rött någongång ibland, men nej inte mer.
Min kropp fixar inte detta med för mycket alkohol... Jag blir totalklubbad och blir förstörd flera dagar... (och nej jag lovar inte dom här orden bara för att jag mår så dåligt just nu, den tanken har slagit mej flera gånger!)
Jag blir så förbannad på mej själv som bara liksom kastat bort en hel helgdag bara för att ligga i sängen och må uruselt pga av alkoholen..
Nu ska jag försöka pilla i mej lite choklad och dricka massor av vatten! Ja för choklad brukar ju hjälpa mot det mesta;) Och sen ska jag åter krypa under täcket!
Psst... Och så tycker jag att ni ska gå in HÄR på Uffes Bygg bloggen och vinna en snygg grill värde 1000 kr! In och tävla med er!;-)

10 kommentarer:

  1. Nej fy för att vara bakis :-(

    SvaraRadera
  2. Du måste dricka massor av vatten hela kvällen.
    Två glas vatten - ett glas vin!
    Alltid dålig förr men inte nu.

    SvaraRadera
  3. Fy fasiken för att må dåligt dagen efter, helt klart inte värt det så här i efterhand. Visst nån enstaka gång men inte alltför ofta. Hoppas du känner dig något bättre framåt kvällen. :)

    SvaraRadera
  4. Igenkänningsfaktorn är stor och jag tycker att det blir värre ju äldre jag blir men ibland glömmer jag bort vad jag lovat mig själv...ända tills dagen efter.
    Lycka till och krya på dig.

    SvaraRadera
  5. Blä...KRYA PÅ DIG!!!
    Och sov så gott!
    Massa kramar M

    SvaraRadera
  6. Klokt beslut! Aldrig värt att sabba en hel dag bara för att va lite extra glad i hatten kvällen före. Dricker sedan förra sommaren aldrig mer än max två glas vin (aldrig starksprit el dylikt) och jag tycker inte att jag går miste om nåt! Jag har trevligt och mår bra dagen efter också, utan ångest, skämskudde eller blykeps. :) Sen tycker jag det känns skönt att va klar i huvet även när man är på fest, för tänk om det skulle hända barnen nåt och de ringde på en så man måste komma å följa till akuten - kan inte tänka mig nån värre känsla än att stå där bredvid sitt barn och va full...
    Hoppas du mår bättre imorgon!

    SvaraRadera
  7. Hihi pizza och chockad hjälper mot det mesta:) krya på dig:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas du mår bättre idag....om inte så kanske vi kan bilda en intresseförening här på nätet...fast kan man verkligen känna sig som en påse skit? Jag brukar säga att jag mår som en "hink skit"...fast det kanske är zonindelat precis som klimatzonerna i Sverige...längst i norr kanske man mår som en kåsa skit...nä den var dålig...men var gör man inte för att förgylla sin bloggvänners sjuka vardag!
    Krya på dig och Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du mår bättre nu!

    Kramar K

    SvaraRadera
  10. Det bästa du nånsin skrivit i bloggen! Hoppas fler följer ditt exempel...

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!