lördag 15 september 2012

Mat, myskväll, goda vänner, flicka och snoppar!

Har precis landat i sängen efter en mysig kväll hos fina vänner! Sprängmätta magar av god mat, vin och godis. Så nu ligger jag här och det känns som om min mage är en fyrkantig box;-)
Alfred förvånar mej... Han har blivit sååå lugn... Alla andra barn satt nere och tittade på film, åt godis och lekte. Men han kom upptassandes och valde att vara hos oss en stund och sedan lade han sig ner och somnade i vårat knä med klubban i munnen!;-) Så söt och så lugn. Vår lilla busige Emil börjar försvinna mer och mer för varje dag som går!
Men "emilhumöret" har gått över på detta lilla busfrö istället.. Så här pigg och vaken var herr Fabian för 20 minuter sedan... Han cyklade till och med hem, för någon vagn det var det inte ens tal om att sitta i när vi skulle traska hemåt;-)
Det bubblar ur honom och han pratar heeela tiden. I morse kom han in i badrummet när jag hade duschat, stirrade på mej och tittade häpet på mej och sa: -Mamma du ingen snopp??? -Nej det har jag ju inte, vad har jag då? -En flicka!;-) *fniss* Sen började han räkna upp att både pappa, Alfin och Dogge hade snopp, men inte jag... Konstigt tyckte han och såg fundersam ut...
När jag frågade honom nu ikväll vad jag hade i den "regionen" och pekade neråt, så svarade han: -En ficklampa... Jo då så att e....;-) Så hängig muff hoppas jag inte att jag har, så att den ser ut som en ficklampa;-)
Och denna lilla minitonåring... Lilla tjejtjusaren som så gärna hade velat sova kvar hos sin tjej men inte riktigt vågade...;-)
Nu sover äntligen alla 3 grabbarna och jag ska oxå göra dem sällskap!! (Och nej jag sliter inte tag i hans hår så att han måste göra den där minen...;-))
Sov sött! Det ska jag göra, om jag nu somnar för alla tusentals fjärilar som flyger omkring i min mage inför måndagen!;-)

3 kommentarer:

  1. Ja du - det där ämnet är roligt nästan jämt... När vår grabb var runt 5 sådär så funderade han en kväll på hur han kom ut till denna värld. Vi hade redan mycket öppet pratat om detta och jag sa igen att han ju kom ut genom magen med hjälp av läkaren istället för genom mammas "skrutta" som vi då kallade det(?) Då såg han allmänt tacksam ut och sa: "Tuuur, tänk om jag hade behövt simma ut genom allt det där... " sen visade han mycket teatraliskt & lite smått äcklad hur trångt och hårigt och slemmigt det hade varit för honom, med grävande & letande framåt-tag med armarna uppe i sitt ansikte - typ simtag vid kinderna som grävde sig fram..... VA???? Vad får dom allt ifrån????
    Sov gott!

    SvaraRadera
  2. haha.. man kan ju inte göra annat än att skratta åt småttingarna och deras funderingar och resonemang.
    Viggo kom och förklarade att "pappa har en stor snopp" häromdagen, och pekade sen på sin egen och sa "Diddo, liten snopp!".
    Gissa om jag hade svårt att hålla mig för gapskratt :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hihi kan inte låta bli att fnissa...
    Så söt han är er lilla sovande prins.

    Lycka till imorgon på nya jobbet. Jag ska tänka på dig!
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!