söndag 16 september 2012

5 träningspass...

 I måndags var jag så där överladda och full av energi! Jag gick ut hårt på träningsfronten och fick till 2 härlig pass redan på måndagen! Tisdagen och onsdagen blev det oxå goa svettiga pass. Men så behövde jag en träningsfri dag på torsdagen och i fredags och lördags hittade jag ingen tid till träning... Ja alltså så klart kunde jag fixat barnvakt och varit lite ego och gett mej iväg och tränat. Men jag tycker att vi utnyttjar våra stackars föräldrar och släktingar hela tiden för att passa våra barn, så någon måtta får det vara...
Men iallafall så kom de där hemskt dåliga samvetet krypandes enda in till skelettet nu ikväll... Hua vilken träningsångest jag hade... Jag som skulle slå en slags rekord denna veckan att skramla ihop så många träningspass som jag kunde, hade nu "bara" uppnått 4 pass...
Så när handling, matlagning, duschning och nattning var färdig så sa Jonas att han skulle gå ut och gå en sväng.. Jag var så klart snabb med att säga att jag minsann nog oxå behövde få komma ut en sväng för att "andas" efter denna helgen som singel mom... Jag lovade att ta en kort och snabb löparrunda. Och kort och snabb blev den! 2,92 km på tiden 15:19! Härligt när benen springer så fort och man känner att man mår såååå bra!
Nu fick jag iallafall ihop 5 pass denna veckan och det känns nu lite bättre i hjärtat!;-)
Men den här lilla löparturen ikväll ersatte väl ungefär 1/10 del av det som jag stoppade in i min mun och svalde i fredags kväll..(Skulle nog ha behövt springa 4 mil för att ersätta helgens frosseri...) Och gårdagen stoppade jag oxå i mej massor av onödigt (men jäkligt gott) godis... Och det syns när jag har ätit onyttigt... Ja kolla in min haka, det ser ju för bövelen ut som jag har prickiga sjukan... Hej finnar liksom, suck...
Ja ja, imorgon är det ny vecka och nya tag. Nästa helg ska jag inte "unna" mej så mycket som jag gjort denna helgen. Ja nu hör ni det och har mitt ord på det!;-)
Veckans träningspass:
Måndag: 5 km löpning på tiden 27:55 Kvällen: Step up 1 timme
Tisdag: CT 20 minuter och styrketräning överkropp
Onsdag: 2 mil cykling på tiden 30 minuter. 8*2 tabatövning på löparbandet på hastigheten 13
Torsdag: -
Fredag: -
Lördag: -
Söndag 2,92 km på tiden 15:15
Det är sällan som man (läs jag) mår såååå bra i själen som jag gör just efter att jag tränat ett svettigt och tungt pass! Kroppen mår verkligen prima ballerina av att träna!!! 

4 kommentarer:

  1. Skönt att komma igång igen! Det är dock bra att pausa lite emellanåt och bara slappa och äta lite skräp. Men jo, man får igen det i hyn *suck* Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad du inspirerar mig! Träningen den här veckan har varit ur dålig!! Nästa vecka ska jag lägga manken till!

    SvaraRadera
  3. du är GALEN och ger mig dåligt samvete haha
    kramar

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!