lördag 8 september 2012

Bad, mys och vänner!!!

Klockan 14:30 kom jag ur min älskade morgonrock! Gud vad jag älskar helger, då man kan gå omkring och mysa så!;-) Jag lagade till och med lunch i den och det gick fin fint!;-)
Sedan hoppade jag in i duschen och hottade till mej lite och så drog vi ut till våra vänners sommarstuga och fikade! Vissa av oss fikade inte bara, nej de badade i bubbelpoolen oxå! Sååå ljuvligt skönt var det! Kan lova att jag var bra sugen på att hoppa i jag med. Nästa gång är det mammornas tur att ligga där och bli serverade en varsin drink och blicka ut över sjön en mörk höstkväll, eller hur Emma?;-)
Det var en riktigt fin höstdag idag! Ja för höst det är verkligen vad det blivit just nu... I skogen har björkarna ändrat färg till de gula färger och kylig luft strömmar in i våra lungor...
Jag som varit så himla negativ mot hösten har nu börjat acceptera den, ja för just denna årstiden är ju faktiskt ganska så fin och härlig på många sätt och vis! Nu håller vi tummarna att det fina vädret håller i sig med sol, många plusgrader och lagom ljumna vindar! Perfekt att ladda upp batterierna innan den stora vintern kommer!
När vi åkte hem från våra kära vänner satt vi och klurade på vad vi skulle ge våra magar för mat ikväll... Så kom vi på att det blir ju så mycket roligare att äta om vi bjuder hit någon;-) Sagt och gjort, spontanmiddag med bästa familjen Jansson/Rasth och maten blev god, ungarna supernöjda, vi mätta, glada och så spelade vi flera rundor kort!!!
Nu har vi krypit ner i sängen och jag känner att John Blund är på ingång! Han står och knackar mej på axeln så det är bästa att lyda honom och lägga ifrån mej datorn på en gång så att jag inte missar honom. Ja för han är snabb rackare som sticker så fort han inte får den uppmärksamheten han vill ha;-)
Denna dagen summerar jag till MYCKET trevlig och mysig och så stoppar jag in den omsorgsfullt i hjärtat!!
Och nej dom är inga varulvar... Bara blixten som gjorde dom till det;-) Eller oxå kan det ha varit vinet!? *fniss*

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig lördag. Jag gillar hösten men tycker att vi kunde gå direkt till vår sen. Trevlig söndag på dig!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig lördag!! Hoppas er söndag blir lika bra!! Har också alltid haft svårt för hösten men har nu kommit på att det är ju faktiskt ganska mysigt! :-)
    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Underbar lördag. Jag gillar hösten om den är regnfri ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!