fredag 21 september 2012

Det är så jäkla typiskt....

Glad i hågen över att få åka hem och påbörja fredagsmyset med mina grabbar, sprang jag till bilen i regnet. (Och JAA jag gick till rätt bil, fick lov att kolla mej omkring riktigt noga innan jag klev ur den igen;-)) Satte i nykeln i tändningslåset (heter det så?) och vred om... Bilen bara murrade lite till svar och sen stendog den... Försökte igen och igen, men nej inte ett endaste livstecken ifrån den...
(Ursäkta att jag svär, har visst gjort det en del denna veckan.) Men fyyy fan i helvetes jävlar skit så typiskt att den gick sönder precis nu när jag verkligen måste ha en bil... Ja så klart kommer det där med trasiga bilar olämpligt jämt, men....
Det var bara för mej att plocka upp telefonen och börja ringa runt efter både skjuts, säga till att jag blev sen till hämtningen och ändra om hela eftermiddagsplaneringen... *suck*
Jag ber just nu till de högre makterna att "skadan" på min lilla pärla inte är så illa som jag befarar att det kan vara. Typ ett fel som enligt reparationsgubbarna kommer att kosta runt 15 000 kr... Alltså jag kommer att dö en gnutta om biljäveln kommer att kosta oss så mycket pengar... Varför är bilreparationer så dyra för??? *gaaa*
Funderar starkt på att leasa en bil... Japp privatpersoner kan numera göra det.(Kanske har man kunnat det länge? Men nytt för mej;-)) Man betalar en viss summa för hela bilen varje månad och då slipper man såna här grejer, bara att lämna in skiten på verkstaden. Kanske....
Funderar starkt på att svepa ett stort glas rött nu... Fast nej det ska jag inte göra redan, nej för då somnar jag sittandes här i soffan...;-)
Galet irriterad är jag på bilfan iallafall och det är väl så jäkla typiskt att den skulle gå sönder precis just idag... *morr*

6 kommentarer:

  1. Jobbigt.
    Hoppas du får en bra fredagskväll iallafall :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med bilen! Hoppas det inte blir allt för dyrt!

    Snygga stövlar, vart har du köpt dem?

    / Jennie

    SvaraRadera
  3. När man väl är lycklig och får lite flyt så måste väl alltid något annat börja bråka.... Typiskt detdär

    SvaraRadera
  4. Hoppas det bara var batteriet eller nåt! Hatar kostnader över huvudtaget för bilar! Mår illa av att tanka och reprationer ska vi inte prata om....

    SvaraRadera
  5. Den senaste månaden har vår bil kostat 12000.......
    Biljävel!!

    Hoppas att det löser sig.
    Kram K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!