tisdag 4 september 2012

Morgonhumör....

Morgonhumöret hos vår lille Fabian är inget man leker med det ska ni ha klart för er... När han kliver upp från sin säng och går mot våran på morgonen, så liksom ser man på honom hur arg han är... Ett stort svart moln liksom svävar runt hans huvud och så blänger han strängt på mej när jag säger god morgon med en ljus och skär stämma...
När jag tittar på honom så går han fram och blänger till surt i mina ögon och ger mej en lavett rakt på armen. Stegar med hårda steg upp i sängen drar av mej täcket för det ska HAN ha och så ligger han där och tjurar... Jag försöker lirka lite och frågar om vi ska klä på oss? Äta frukost? Eller mysa? Men jag får bara till svar. -NEEEEEEJ! NEEEEEJ! NEEEEEEJ!
Har jag morgonhumör, så är det inget mot vad denna lilla barske kille har.. Någon som vill låna honom en morgon? *fniss*

3 kommentarer:

  1. Men hua. Det låter skrämmande likt mig när jag var liten. ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va härligt! vi fick ett tips att man inte skulle fråga barnen om man ska göra nåt, t.ex. klä på sig, utan man säger nu ska vi klä på oss. Gå till dagis, äta, borsta tänderna, kissa eller vad som helst. Har man redan bestämt att det ska göras är det ingen idé att fråga. Vi vill ju bara att dom alltid ska vilja samma sak som oss, men hur ofta händer det?? Det är ju mer elakt att fråga om dom vill och sen struntar man i deras vilja än att om man säger till vad vi ska göra. Det har gjort vårt liv så mycket lättare här hemma det senast, kanske funkar på Fabian med. Han kanske behöver korta kommandon innan han vaknat/piggnat till :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej bästa du! Superfin blogg! Jag har en liten reportagefråga för tidningen Vi Föräldrar. Maila mig, så berättar jag mer. caroline@mixmedia.se.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!