söndag 23 september 2012

Jag vet inte om jag kommer att vänja mej?

Har precis kommit innanför dörren och just nu gör jag hjärt -och lugnräddning på mina händer och fötter som nästintill är sönder frusna...
Jag och grabbarna har tillbringat vår förmiddag i Sveriges kallaste ishall... Fy farao va kall våran ishall är, vet inte om jag någonsin kommer att kunna vänja mej vid att stå där och hänga?
Oavsett om jag vill eller inte så vet jag att jag nog kommer att få tillbringa mina helger och ja så klart en del vardagar ståendes där och frysa, hejja på mina grabbar och leka hockeymorsa... Att vara mamma till tre grabbar innebär ju att man nog kommer att veta att man kommer att få tillbringa måååånga timmar där framöver i mååånga år...;-)
Alltså för så där en 18-20 (!!!) år sedan (Galet va gammal jag låter...) Så tillbringade jag mååånga timmar frivilligt(!!) i ishallen. Där hängde vi på både på träningar och matcher och suktade efter snygga killar;-) Ja herregud det var tider det och då kände man minsann inte att man höll på att frysa ihjäl...;-)
Första träningen är nu gjord och en reporter från Värnamo Nyheter var där och intervjuade och tog kort! Så imorgon kanske Douglas är med i tidningen och så även Jonas!;-)
Jag måste verkligen införskaffa mej ett par riktigt varma vinterskor och klä både mej och grabbarna i varmare kläder.. Ja för fy bublan vad jag frös... Att komma ut ur hallen var som att komma ut i en tropisk hetta och jag kände hur jag tinade upp inombords;-) Mmm så då förstår ni hur kall våran ishall är, brrr...
Och så klart tycker jag att det är superkul att hänga med mina grabbar på deras aktiviteter och just mitt hockey intresse kanske kommer att bli bättre ju mer jag är i ishallen! Vem vet? Om några år kanske jag står där med en hockeymorsa jacka och är mer involverad i hockeyn än vad Jonas är! *fniss*

2 kommentarer:

  1. Det finns kallare ishallar......har tillbringat mycket tid i ishallar!!! Före detta hockeymorsa

    SvaraRadera
  2. Ja,movalla är skitkallt,men jag tror att du kommer trivas där,du kommer ju ha mig där,du kan ju tänka dig va vi kan prata skit(i pauserna så klart)i perioderna ska vi skrika å heja på våra duktiga grabbar,å skulle inte bli helt förvånad om vi tar över tränarnas roller,ha ha.Tack för en som vanligt trevlig pratstund.kram på dig!Sara

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!