söndag 30 september 2012

Dagens största tistel går till...

I somras köpte jag en liten smidig sak till min kamera (som jag sätter in mitt minneskort i och sen för jag över mina bilder smidigare än om jag skulle haft en kabel... Jag har ett STORT minneskort, så därav måste jag ha dosan...) när jag använt den i cirkus två veckor gick liksom tänderna inuti dosan sönder.... Jag tänkte att det kanske var mitt fel och köpte en ny... Bara efter en månad så gick även den sönder och de små tänderna vek sig inuti dosan... Sen har dom bara blivit liggandes. Men så kom jag ihåg att ta med mej dom när vi skulle in till stan idag för att visa upp dem ( och kanske få en ny??)
Jag traskade in på Media Markt och la fram dessa och berättade om problemet med dem.... Jag räknade kallt med att jag inte skulle få någon vidare hjälp för att jag inte sparat kvittohelvetet... Mycket riktigt, jag möttes av en snorkig tjej som verkade tycka att allt var skit och bara suckade åt mej när jag berättade om detta... Hon tittade knappt upp och bara sa med jobbig och trött röst: -Har du inget kvitto kan jag inte hjälpa dej...
Jag blev arg och några fula grodor hoppade ur min mun och muttrade att jag då slängt 400 spänn takt ner i helvetet?
Jag traskade in till avdelningen för kamera/kameratillbehör och sa samma sak som jag sagt till tjejen... -Jo vi har ju haft en del problem med just dom där läsarna och jag har även hört att dom liksom äter upp minneskortet, fick jag till svar...
Jag stod och tittade på honom som ett fån och mumlade något att för fanken, ta bort kortläsarna från hyllorna på en gång då...Jag frågade om han hade några alternativa grejer som han kunde sälja mej... Men nej inte som han kom på just då...
Så nu sitter jag här och är irriterad på urdålig service och kan fortfarande inte föra över mina kort från kameran....
Men det är väl precis det som just Media Markt skiter i, service... Bara det är billigt så skiter dom i annat... Jag betalar fanimej några kronor mer och får bättre service och köper bra grejer..
Så dagens största tistel går till Media Markt i Jönköping!

9 kommentarer:

  1. Förmodligen. Media Markt, Ryan Air m.fl.. Same shit! :-(

    SvaraRadera
  2. Nästa gång tror jag inte att du glömmer kvittot :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Trevliga kunde de ju iallafall ha varit, det tjänar man på!
    Hoppas att det löser sig. Jag har själv en adapter till mitt kamerakort eftersom min usb-port i datorn är kass.
    Ska ta foto på det och skicka över till dig.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Undviker det stället! Avskyr det!

    SvaraRadera
  5. Kontakta dem via hemsidan och klaga. Du har inget att förlora. Finns kontaktformulär längst ner på sidan.
    http://www.mediamarkt.se

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Du kan utnyttja konsumentköplagen som är tvingande enligt svensk lag.
    Har kollat med konsumetverket i din fråga.
    Här är svaret
    Fråga:
    Måste jag visa kvitto för att reklamera en vara?

    Svar:
    Nej, du måste inte visa kvitto för att få reklamera en vara. Men du måste kunna bevisa att du köpt varan i affären. Om du inte har något kvitto kan du till exempel visa ett kontoutdrag i stället.
    Fel på varaKonsumentköplagen skyddar dig när det är fel på en vara du har köpt. När det är fel på varan har du rätt till hjälp från säljaren.
    Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt att:

    •kräva att felet avhjälps
    •kräva omleverans av en ny, felfri vara
    •få prisavdrag
    •få ersättning för reparation
    •häva köpet och få pengar tillbaka
    •hålla inne betalning
    •få skadestånd
    Men du kan inte kräva alla alternativen vid ett och samma tillfälle. Det är egentligen bara kravet på skadestånd som går att kombinera med något av de andra. Du har rätt att reklamera en vara upp till tre år efter köpet. Men reklamera alltid ett fel så snart du har upptäckt det. Normalt ska du göra detta senast två månader efter att felet blev känt för dig.

    Läs mer på http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Fel-pa-varan/

    Lycka till! Kicki Sveningsson

    SvaraRadera
  7. Varför jobbar vissa med service när de uppenbarligen hatar det!!!???

    SvaraRadera
  8. Om du har en idé vilken dag du köpte den så kunde du be om en kvittokopia i servicedisken...
    Media Markt suger... haft problem med dem varenda jävla gång & deras garanti som man köper till kan de ta & stoppa upp någonstans.. Nu är det BARA ELGIGANTEN som gäller..

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!