tisdag 18 september 2012

Jag klev in i fel bil...

Herrejösses.. Snurre sprätt ligger banne mej i lä jämfört med mej... Alltså var jag förvirrad innan, så lovar jag att det är inget mot vad jag är nu...
Idag när jag sprang till bilen med andan i halsen, låste upp den och satte satte mej i den tänkte jag stilla: Herregud va ren och fin min bil är! Vem har städat den? Så såg jag en sop vid stolen och tänkte: Det där är väl ändå inte min? Vem har lagt den i min bil? Och när hann Jonas städa min bil så här fint? Var jag så trött i morse att jag inte märkte att bilen var städad?
Jag tittade mej om och insåg att jag låst upp helt fel bil och satt i någon helt annans...
Jag skämdes så jag höll på att dö och satte på mej skyddslapparna för ögonen och gick till min bil... Och jag undrade? Vad hade hänt om jag hade kört iväg med fel bil och den "riktiga" ägaren hade istället tagit min bil? Ja för jag lovar att han hade fan fått en rejäl chock om han hade öppnat min bildörr... Jonas kalla min bil för soptippen...Hmm tror nog att han har lite rätt i det. När man öppnar en dörr så liksom rasar det ut skit och det finns knappt någonstans att ha fötterna för där ligger det både papper, träningskläder, stövlar och annat skit;-)
Alltså det är ju helt sjukt hur lätt det är att kunna låsa upp en anna bil med sin bilnyckel... Verkligen sjukt... Borde man inte kunna anmäla detta till typ volkswagen? Ja för tänk om 5 stycken andra har samma nyckel som jag har, då kan ju "vem" som helst ta min bil ju...

Jag har bara druckit EN endaste kaffekopp idag på jobbet.... Jaha tänker ni... Jo men jag brukar faktiskt dricka mååånga... Men jag får skylla mej själv... Igår fick jag en sån där liten sticka som man stoppar in i kaffeatomaten och så kommer kaffet. Den har jag redan lyckats slarva bort... Den är spårlöst försvunnen, trots att jag har för mej att jag satte den på min nyckelknippa just bara därför att jag inte skulle lyckas slarva bort den... *suck* Kanske är dom så snälla så att de kanske kan ge mej en ny sån där bricka!`? Ja för kaffe måste jag verkligen ha;-)
Gud i hela himlen vad jag är förvirrad.... Kanske inte så konstigt. Nej för bara en vecka sedan gick mitt liv på ungefär 10%. Nu går det på 150%;-)

6 kommentarer:

  1. Jag fixar ny imorgon Karro!! Kram Lola

    SvaraRadera
  2. Men hur kan det gå att öppna någon annans bil?
    Läskigt!!!

    SvaraRadera
  3. Men det ska väl ändå inte gå?! Är du säker på att den andra bilen var låst till en början? Galet!! Förstår att det snurrar på rätt ordentligt nu innan rutiner och jobbstress har lagt sig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha japp! För jag låste snyggt och ordentligt efter mej;)
      Kram K

      Radera
  4. Ha ha, du skulle ju behållit den städade bilen. :D
    Hoppas det går bra på jobbet!

    SvaraRadera
  5. Det ska ju inte gå att låsa upp någon annans bil??? :-O

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!