lördag 22 september 2012

En inre stress....

Lördag förmiddag och vi har inget inplanerat! Skönt eftersom att denna veckan har gått på i ett rasande tempo. Ett tempo som jag inte varit särskilt van vid förut. Nej för då har jag liksom tagit dagarna som de kommit och dragit benen efter mej... Denna veckan har jag fått gå efter ett schema för att få in hela planeringen så att den inte skulle spricka...
Som sagt idag är det bara en lugn hemma dag och utanför vräker regnet ner. Så egentligen skulle jag liksom känna att jag skulle stressa ner och försöka att bara vara.. Men nej jag har en inre stress och det känns som om det bor en ekorre i mej som springer det fortaste han kan i sitt ekorrhjul...
Det är lika svårt att gå upp på 100 % till att varva ner till 10%...
Jag känner att jag borde göra så mycket, fast att jag egentligen inte borde och har så mycket att göra....
Förmodligen är det här bara en vanesak och jag kommer att sakta men säkert komma in i allt detta med planering, nervarvning och stresshantering... Just nu lever jag i min bubbla av stress.. Kanske skulle jag utnyttja stressen lite som typ träna, rensa eller göra något annat effektivt...
Eller så sätter jag mej bara ner och bara är eller fortsätter läsa Kickis novell på hennes blogg! Åhh ni måste gå in och läsa den! Hon är världsbäst på att skriva och hon fick mina tårar att vräka fram imorse när jag läse ur hennes novell!
Idag tänder jag ljus lite var stans! Kanske kan det få mej att tagga ner en gnutta?
Hur gör ni bäst för att få bort den inre stressen? Dela med er av era små bästa knep till mej är ni snälla!;-)

5 kommentarer:

  1. Ladda ner en mindfulness App! Kräver lite träning men sen funkar det!!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara ljuslyktor. Var kommer dem från?

    Stress. Oj. det var en bra fråga, skulle också behöva tips om det ämnet :(

    SvaraRadera
  3. Har också schema för veckorna så alla får sitt.
    Känner samma som du, inre stress. Nu stressar jag ner efter lördagsträningen med en kopp te och lite godis.:)

    SvaraRadera
  4. Yoga
    städa
    lurar med lugn musik

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!