söndag 9 september 2012

Intryck...

Har slagit ner min beniga rumpa (ja just rumpan är den enda kroppsdel som är benig på min kropp. Dom andra delarna är liksom mer mjuka och goa;-)) på en stol i köket! Jag har samlat på mej massor av intryck idag. Jag gör lätt det när jag hamnar i en skock med massor av olika folk som det just var idag på A6!
Blandningar av människor från olika länder, ett språk där, ett annat där... En liten flicka som sitter i rullstol, en på kryckor och en med protes på benet... Någon luktar svett, någon doftar stark mat och några damer stinker parfym....
Några är rika det syns, några är "vanliga" precis som mej och några har mindre med pengar och går och drar där för att få tiden att gå....
En går där med halva sidan släpandes. Förlamad på halva sidan... Alfred tittar länge och man ser på honom att han försöker vrida och vända på vad det är som hänt denna stackars mannen? Han sitter där tyst i vagnen och säger inget... Han tittar på mej, jag tittar sen på Alfred och han tittar sedan på mannen igen och så utbyter vi de där blickarna och ler till varandra. Vi går vidare in i folkvimlet....
Ett barn som skriker högt, en mamma som är arg, en pappa som skriker på sitt barn och en mamma som tar hårt i sitt barns arm...

Jag sorterar mycket, jag beundra, begrundar och jag tänker mycket...
Intryck, intryck, intryck... Det är intryck varje dag! Härliga, dåliga, glada, ledsna och underbara!
Jag försöker sortera mina intryck just nu genom att svamla om dem här... Jag funderar med en klump i halsen hur just det barnet som mamman tog så hårt i armen har det hemma? Hur lever den mannen som var halvt förlamad? Den där flickan som satt i rullstol? Hur fint har de där rika parfymtanterna det hemma hos sig? Hur har dom som har det mindre ställt hemma? Om det ens har något hem? Vad tycker alla "nysvenskar" om oss? Trivs de i Sverige?
Jag är expert på att fundera, grubbla och må dåligt för någon annas skull...
Vad vet jag? Dom kanske har det superbra hemma och mår superbra!? Vad vet jag? En sak vet jag iallafall... Jag svamlar mycket och har en hjärna full av onödiga tankar...;-)
Nu ska jag ta med mej mina intryck in till sängen och hoppas på att dom får mej att drömma sköna drömmar!;-)
Natti natt alla fina där ute ❤

3 kommentarer:

  1. Nej, du svamlar inte. Du är en omtänksam, empatisk människa!
    Go´natt och kram på dig! ❤

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt - du är en människa som inte bara lever för att man ska och stressar på för att man bör... Du lever, lär, lyssnar, begrundar. Du är verkligen här och nu - sånt gillar jag!(sen att det betyder att man ibland mår dåligt och grubblar för andra, det får man ta på köpet när man har empati och är en medmänniska...)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!