fredag 7 september 2012

Det går neråt!

Det är ju inte så att jag jublar och skriker av lycka när jag visar upp denna bilden på min vikt... Nej, snarare så att jag skäms och vill helst av allt gömma mej bakom skärmen och dö en gnutta... Men jag gör det iallafalll, japp för att peppa och puscha andra och mej själv!
Den där hiskliga viktuppgången i somras var H.E.M.S.K... Vad fasen hände liksom??? Ha ha ja det kan verkligen fråga sig? Men nu är jag på väg neråt igen, sakta men säkert!
Denna veckas nedgång blev 1,1 kg! Inte illa pinkat! Fortsätter jag i denna takten så kanske jag når min vikt på 66 kg (igen) inom så där 7-8 veckor! Det vore ju störtskönt om jag kunde det, men jag vet att det nog kan vara en omöjlighet och jag vill verkligen inte stressa min kropp!
Det låter så lätt att säga att man vill gå ner de där kilona. Men jag lovar, inget är gratis. Jag får minsann slita som ett djur och trots att kroppen gråter som ett litet barn efter godis (varje fucking dag) så bara ignorera jag det... Fy fan det är inte lätt, det vill jag lova...
Men nu är jag iallafall på rätt bana igen och ju fler kilo jag går ner, ju mer peppad blir jag!!!
Men ni ser på min viktkurva. Jag kan verkligen inte bara frossa i mej av gottigt för det "tål" verkligen inte min kropp... På knappt 2 månader lyckades jag gå upp 7 kilo, 7 jäkla pannor... *tar mej för pannan och skäms en gnutta* Herregud om det kunde gå så lätt att gå ner dom oxå, men icke....
Ingen mätning runt midjan blev det denna veckan. Lovar att det kommer nästa istället! Nu har jag ätit massor av mat (keso, ägg och makrill i tomatsås om någon undrar. Urk för kattmat säger vissa, gott säger andra;-)) och massssor av kaffe, så ja magen känns en gnutta utspänd...

6 kommentarer:

  1. Det är ju det som är det jäkligaste går också upp mycket på sommaren, tror att vi inte är ensamma !!

    SvaraRadera
  2. jag gillar makrill!
    det är svårt det här med vikt, tänk på att du tränar också, bygger muskler.
    jag blir inte klok på mig själv och min kropp.
    har fastnat.
    det är tur att jag gillar att träna, annars skulle jag ge upp, men du vet, jag har ju inget mål. Det är mitt stora problem.

    SvaraRadera
  3. Tyvärr är det mycket lättare att gå upp i vikt än ner i vikt. Dessutom är det så att fettceller som nyligen släppt ifrån sig fett är extra känsliga och därför är det lätt att gå upp i vikt igen när man precis har lyckats gå ner i vikt. Jag tror inte på att stressa kroppen utan att låta det ta den tid det tar. Om du tränar bra och äter rätt kommer kroppen att ge gensvar. Jag vet precis hur det är. Jag går extremt lätt upp i vikt och har svårt (som fan!) att gå ner i vikt. Man får acceptera vem man är och jobba utifrån sina egna förutsättningar. Jag tycker att det är starkt av dig att "gå ut med" din viktökning för att peppa andra. Det är många som hittar inspiration i ärlighet och vill säkerligen följa med dig på vägen :)

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  4. Men bra jobbat att vända trenden! :)

    (Jag har gått upp tre kilo och jag vete sjutton hur jag ska gå ner dem. Några tips? )

    SvaraRadera
  5. Jag är också en sån som får kämpa som en galning och kan snabbt lägga på mig många kilon. Men det där är ju superbra jobbat! Såna höga siffror får inte jag av vanlig mat och träning!

    SvaraRadera
  6. Du är skiiiiiitduktig och modig som visar allt! Har du kollat in på Hooks igen? Vet att dom söker folk ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!