måndag 10 september 2012

Frustation och motivation...

Måndagar och tisdagar är nog dom mest jobbigaste dagarna att vara arbetslös på... Fråga mej inte varför just det är dom 2 dagarna? Kanske för att helgen varit precis? Kanske för att man inser att ännu en vecka är kommen och jag sitter här återigen utan jobb, ja vad vet jag?
Jag vet iallafalll att det är lätt att tappa motivationen och bli frustrerad. Japp för de är just det jag är just nu, frustrerad... Eller nja nu känns det en gnutta bättre. Japp för jag snörade på mej löpardojjorna och kutade runt i vår trollskog som vi har här uppe. Sååå underbart skönt och rensa tankarna och det var ljumna vindar som mötte mitt ansikte och det var alldeles tyst! Precis vad min själen behövde...
Motivation var det oxå ja... Tror jag tappade bort den i helgen när jag gick lös på allt som gick att äta på, allt från ostbågar, choklad och pasta... Och ingen träning blev det heller... Att piska sig själv är svår, ibland iallafall... Men nu är det ny vecka, nya tag och hej vad det ska tränas denna veckan!;-) (Oj hörde ni, där fick jag till ett rim oxå;-))
Och ja ni förstår att det är ro för själen att springa runt i vår trollskog va? Såååå vackert!!!
Jag blev precis sketslut efter passet. Är mer trött idag än vad jag brukar vara när jag springer milen.. Konstigt det där... Idag blev det 5 km på tiden 27:55, så jag är nöjd! Men som sagt ändå gick det sjukt tungt. Den bästa dagen att springa långt på är ändå fredagar. Japp för då är humöret oftast i botten efter en vecka full av bråk, trots, ännu mer frustation från både mej o barnen. Och ja, det finns kanske inget bättre att börja sin helg på än att springa en mil på just en fredag?!;-)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är grym som kör på! Och ibland så måste man unna sig träningslediga ätar-dagar.
    Och du ska vara nöjd, det var en bra tid du tog dig runt på.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag hejar på dig det vet du.
    Hoppas att du snart får ett jobb!!

    Kram K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!