torsdag 3 oktober 2013

Vad vore jag, utan deras andetag...?

Jag känner att jag snart stupar, stupar i tårar och dåligt samvete...
Under fler veckor har det varit helt galna stressiga vardagar och vissa dagar har jag knappt träffat kottarna på en hel dag... (Och mitt i det pusslar jag och Jonas ihop ett schema och träffas heller knappt aldrig, ibland möts vi bara i dörren, pussas och säger hej! Ska livet vara så här?)
När vi ses jag och kottarna, så bara gnäller vi på varandra och jag hör mej själv vara som en repig gammal skiva som hakat upp sig gång på gång... Tjatar och gnatar hör till vår vardag, varje dag...
Hur jag än vrider och vänder mej så har jag dåligt samvete och hade jag kunnat klona mej i 3, så skulle jag gjort det ögona böj!!
Det gör mej ont i hjärtat att känna sig som en konstant dålig mamma.
Ikväll kände jag att jag måste ta kommandot över detta innan alla vi går sönder av stress, gråt, tjat och bråk...
Så jag överraskade grabbarna med popcorn, läsk, inga måsten och så har vi suttit i 2 timmar framför Bolibompa tills grabbarna somnade i var sitt hörn!
Inget bråk, inget tjat och jag fick höra det bästa jag vet att få hör: -Mamma, du är bäst! Det klingar fantastiskt skönt i mina öron just och jag växte flera meter! (Eller så kanske man kallar det att muta kidsen? Men nej, jag kallar det att berömma dom genom att visa denna uppskattning en vanlig dag mitt i veckan!)
Sedan somnade gossarna gott i soffan och jag har nu egentid för mej själv! Bara vara, andas och skita i alla måsten!
Vad tror ni jag gör då? Jo jag surfar runt, kollar instagram och hamnar på bloggar som får mina tårar att spruta ut... Cancerbloggar, cancermonster som tagit sig in i små barns kroppar... Jag mår inte väl att läsa såna, men ibland måste jag göra det. Måste läsa för att inse hur i helvete bra vi har det, friska, krya med vardags tjafs!
Gud vad jag älskar dessa tre! Dessa tre som gör att jag sliter mitt hår dagligen av deras bråk, dessa tre som får mitt hjärta att smälta, dessa tre som får mitt hjärta att verka varje dag av dåligt samvete, dessa tre som jag älskar mest i hela världen!
Vad vore jag, utan deras andetag....?

6 kommentarer:

  1. Åh va mysigt !! det är sånt man borde göra oftare !
    Jag har gått runt som ett åskmoln i stort sett hela dagen,
    så när C kom hem från jobbet smet jag ut och "sprang av mig" irritationen.
    Imorgon är en ny dag och den kan bannemej inte bli annat än bättre !! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas det lugnar ner sig lite för er snart så du känner dig som en bättre mamma snart:)
    Men lät som ni hade en mysig stund och nej jag kallar inte det muta och göra så, mer kvalitetstid :)

    SvaraRadera
  3. Absolut ingen muta, jag kallar det vardagslyx. Måste man få ha ibland och bara strunta i alla måsten. I morgon är det fredag, tjohoo !!! och på söndag ska vi träffa våran 16-åring som har flyttat 20 mil bort, till Motala, det kan vara tufft för mammahjärtat ibland.
    Ha en go kväll. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det här kommer killarna att komma ihåg, det lilla extra i vardagen. Puss/mamsen

    SvaraRadera
  5. Så rätt att njuta och lyxa till det i vardagen, det bara måste man göra ibland !!! Och du är ingen dålig mamma! Tänk inte tanken! Man gör så gott man kan, så det så, punkt slut!!! :)
    Kram till dej!

    SvaraRadera
  6. Tycker du är en underbar mamma som gör allt för dina kottar <3
    Beundrar dig oerhört att du har 3, herregud jag klarar knappt av 1 som bara äter å sover i princip... hur ska det gå sen? kan man gå på kurs hos dig? =)
    Nice med lite lyx oxå, måste man få ha även när det är sk veckodag <3
    Stoor Kraamis

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!