söndag 27 oktober 2013

En lång söndag!

Oj vilken lång dag det har varit. Här hemma började det röra på sig redan innan klockan 5 imorse. Nej då det var inte våra kottar som var känslig för omställning av klockan. Nej utan Jonas;-) *harklar mej högt*
Men allt eftersom att han började röra på sig vaknade oxå Alfred, så han och Jonas var ute och gick klockan 5:30 imorse!
Så innan klockan 8 imorse hade hela familjen ätit frulle och så var det full gång här hemma!
Det har varit en extrem lång dag. Tänk att den tillbaka vridna tiden på en timme kan fucka upp så mycket i huvudet att man tycker att den timmen känns som flera timmar! Gött i och för sig;-)
Kom nyss hem från våra kära vänner Marucus och Martina där det varit lek och och fått mat! Underbart god pulled pork fick vi! Den allra första gången för min del och guuuud va gott det var! Jag älskar verkligen när man kan ta till vara på en hel helg. Att inte söndagen blir till någon tråk söndag. Det är vi faktiskt rätt duktiga på, då brukar vi styra upp en dejt med någon av våra vänner!!
Vi går verkligen mot mörkare tider... När klockan var 17 ikväll var det bäcksvart utanför fönstret...Tänk att det nu nästan kommer att vara mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag åker hem... Blir ju nästan lite deppig...
Letar fortfarande efter min energi till att ta tag i min träning. Att ta mej ut på mina långpromenader i ur och skur. Men dock utan resultat.. Den där latmasken har verkligen tagit ett rejält strypgrepp om mej och det suger faktiskt att ge sig ut i detta regn och rusk och när det är bäcksvart ute. Men jag borde, specillet efter denna helgen där det har frossats i mat av alla dess sorter. Specillet massor av kolhydrater i form av vitt bröd. Ja varför har jag ätit det? Varför är jag så dum? Bara för att det är så in i helskotta gott och bara för att jag aldrig äter det annars...
Nä nu måste jag hitta tillbaka mitt jävlar anamma igen, innan min kropp säckar ihop helt av muskelbrist och trötthet...
 Just nu känns det som om jag skulle vara gravid  i vecka 40 eller något, min mage är som en spärrballong... Och det värsta när man blir så där uppsvälld är att jag inte kan bajsa. Japp nu kan ni ta fram erat anteckningsblock och anteckna att jag har svårt att bajsa när jag ätit mycket kolhydrater och jag har bara mej själv att skylla för det.. Intressant för er va? *skrattar högt för mej själv*
Ikväll ska jag inte sparka ut latmasken. Nä jag ska låta honom vara inuti min kropp en dag till och så ska jag gossa upp mej i soffan, dricka bubbelvatten och äta läkerol!
Japp för läkerol har ju en bra tendens att få igång det där maskineriet har jag hört!
Och JA jag har mojsat på mej morgonrocken redan! Det är sååå skönt att hoppa i den tidigt på kvällen och gå och lufsa runt i! Så nej, Jonas har ingen sexig fru som går omkring här på kvällarna i snygga siden morgonrockar och svajsar omkring i som han kan vila sin blick på;-)

2 kommentarer:

  1. Jagveeeet! Världens längsta dag igår, haha!
    Skit snygga ni är du och dina väninnor här nedan:) Skit! Snygga! :)
    Stor kram och en fin start på veckan till er!

    SvaraRadera
  2. Den där latmasken har slagit bo i min kropp också, det är så trist för jag vet hur skönt och bra det är med träningen.. får se när jag orkar ta tag i livet igen ;-)
    Jag blir bara tröttare när man får den här extra timmen på hösten, i söndag vaknade jag redan kl 6 och sen blev dagen jäääättelång och jag blev tröttare och tröttare. Men kommer inte i säng tidigare på kvällen för det.
    Kram snyggis

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!