onsdag 2 oktober 2013

Han försökte iallafall....

Jag tände lampan i tvättstugan igår kväll, pekade åt Jonas att ta hand om tvätten med alla fotbollströjor som hängde där på strecket och har gjort ett tag...
Han förstod nog inte riktigt min pik utan istället utbrast han: -Åh ja vad snyggt, har du hunnit gjort det nu ikväll?
What??? Jag tittade undrande på honom och undrade vad han hade sniffat in i näsan på mötet?
-Vad pratar du om frågar jag och ser ut som ett frågetecken?
Jag får till svar: -Ja men hade du inte bytt gardinen i tvättstugan? Kära lilla vännen, den gardinen har suttit uppe i över 3 år, så nä det var inte den jag ville visa dej. Utan det var en pik att du skulle vika ihop alla fotbollströjor...
Ja ja han försökte iallafall låta positiv och tro att han såg något som jag hade gjort!
Så nästa gång jag köper något nytt här hemma eller byter gardiner så lovar jag att inget säga till honom, så får vi se hur länge det tar för honom att reflektera att det är nytt eller bytt! *asg*

3 kommentarer:

  1. En bra "fint" för att slippa göra tråkarbetet ;)
    Min mann ser heller inte om det är nya eller gamla gardiner!
    //
    Monica

    SvaraRadera
  2. Han har alltså inte varit i tvättstugan på över tre år...
    ;-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!