lördag 19 oktober 2013

En underbar kväll!

Vi började kvällen med lite förfest här hemma! ALLA var taggade och det gick både en och annan flarra bubbel här hemma;-) Det rann ner väldigt lätt igår!!
Kolla in "hunden" under bordet!;-) Salta pinnar, uppspärrade öron och nyfikenhet när mamma har kompisar här hemma! *fniss*
När vi kom fick vi plock! Jag älskar plock och skulle kunna leva på det! Massor av underbart goda franska ostar, kex och bubbel!
Värdinnan Veronica hade gjort egna "kex" som jag bara måste göra en dag och lova att lägga ut receptet på! Sååå goda! Och så ostarna från Frankrike. Jag dör vad goda och jag var värre än en råtta när jag frossade bland dem!
 Italiens smörgåstårta blev kvällens huvudrätt! Såååå god att jag tog två jätteportioner!!
Efterätten var som en glädjebomb i våra munnar! Hemmagjord lemoncurd glass med hallon och lakritsmaränger! Smaker som verkligen band sig härligt i våra munnar!!
Mina fiiina flickor! Vilken underbar kväll det blev! Så mycket skratt, tårar, glädje, skvaller och en tuttvisning... Aj säj no more förutom att jag och en tjej till smet in på badrummet och jag visade mina hängbröst! Mmmm... Jo det kändes galet konstigt, men ack så jäkla bra!;-)
Vinet flödade, som vanligt! Men jag höll mej mest till bubblet. 2 glas rödvin rann ner och en herrans massa bubbel och idag mår jag prima ballerina! Jäkligt surt att det verkar som om jag blivit allergisk mot just rödvin, för det är ju så förbaskat gott!!
Och så kom kylan... Galet va kallt det var när vi tog våra cyklar efter tolv och cyklade hem. Flera minusgrader...
Jejja, underbara Jejja fick ju lov att testa hur kallt det egentligen var och slickade på räcket! Dock var räcket i trä, så hon fastnade INTE med tungan! Tack gode gud för det;-) *asg*
Idag har jag träningsvärk i magen efter allt skratt och jag är fylld med härliga lyckokompisendorfiner!! Lövlie!

1 kommentar:

Tusen tack för din kommentar!