söndag 27 oktober 2013

24 underbara timmar!!

Strax innan klockan 13 kom Hanna och hämtade upp mej och vi styrde kosan mot Göteborg! Hanna är världens bästa chaufför och säker på gaspedalen!
Vi kom givetvis i eftermiddagsrusningen mitt i stan, fredag eftermiddag och alla körde hit och dit... Men Hanna hon var lugn som en filbunke, trots att gps:en var en gnutta seg och snäppet efter hela tiden... Jösses, hade jag kört så hade vi fortfarande inte varit framme och vi hade drunknat i min svett. Det här med att köra i storstäder är verkligen inget för mej, speciellt inte i Göteborg när spårvaknar korsar hit och dit...
När vi kom fram, checkade vi in och drog genast iväg ut på stan! Den där vintarmen sög något fantastiskt mycket i oss alla och suget efter mat var stort! Så en gigantisk god räkmacka, ett glas vitt och en kaffe. Så var vi på banan igen och redo för...
SHOPPING!!! Oj va mycket snyggt det fanns! Men hör och häpnad, ni kommer knappt att tro era öron. Men jag shoppade "bara" 2(!!) ynka klänningar och ett nagelack.. Jag kom liksom inte riktigt in i den där rätta stämningen för shopping. Och den där berömda nollan som man bör spräcka för att komma i den det där "rätta" shoppinghumöret. Den nollan spräckte jag i sista affären, 10 minuter innan stängning...
Men 2 snygga klänningar fick jag med mej, en svart och en zebra som jag är grymt nöjda med!
Och på frågan om vi köpte dessa huvudbonader? NEJ, det gjorde vi inte... Men som vi garvade när vi fick på oss dem...;-)
 Efter en massa gående på stan gick vi sedan hem och vilade våra stackars fötter lite. La oss på sängen och småfnissade av stanken från våra unkna fotfisar;-)
Sedan körde vi förfest i dom snyggaste outfitarna (tror minsann att SVART är allas favvofärg;-)) och drack bubbel i tandborst glasen! Japp allt går, bara man vill!
Sedan styrde vi våra snygga ben mot Post! Oj oj oj vilket ställe. Jag blev kär från första stund! Och vilken service, vilken mat, vilken miljö! Sa jag att jag blev kär?;-)
Vi var några som aldrig i våra liv ätit ostron! Så i fredags tog vi liksom "oskulden" och åt varsitt ostron! Jag har hört att det skulle smaka kall snorkråka, så där lagom slemmig och salt. Men INTE, det var ju supergott, speciellt med den "röran" som vi fick till som både smakade lite starkt, surt och medel!;-) Så nästa gång ska vi äta iallafall 2 var!
Menyn var så klart inte det lättaste att välja på. Men som den fiskälskar jag är så var valet inte så svårt. Det blev dagens fisk som var, öh när jag kommer inte ihåg?;-) Gratinerad havskräfta och en ljuvlig soppa med rotfrukter!
 När den underbara middagen var intagen, gick vi ner en trappa och hamnade på nattklubben! Vi beställde så klart in bubbel och satt där och skrattade och pratade!
Vi var rörande överens att vi nog har helt kommit ifrån det här med att vara ute och festa på sena nätterna och satt och garvade läpparna av oss när den ena äldre herren efter den andra limmade på den ena tanten efter den andra så där halvfulla.. Gud som vi skrattade! Våra öron var 3 meter utanför våra huvuden och det är ju så underbart roligt att sitta och tjuvlyssna på allt och alla och se hur dom äldre beter sig nu för tiden... *host* Det snackas om hur dagens ungdomar är. Men jag lovar, dom äldre människorna är inte ett skit bättre!
Klockan tolv när folket började gå ut, då gick vi snygga småbarnsmorsor hem och la oss och sussade gott i våra sängar!
Det här med krog, sena nätter och nattklubbar är inget för oss bondlurkar;-)
Efter en rent av förfärlig natt vaknade vi upp på våra rum strax innan klockan 8! Ni undrar förstås varför den var förfärlig? Det var si så där 27 grader varmt på vårat rum och luften stod stilla. För att inte kvävas öppnade vi fönstret som låg ut mot gatan. Där var det som att välja mellan pest eller kolera... Dö av värmeslag eller höra bussarna, brummande, tjoandet och skriken utanför. Jo det lät som om bussarna körde rakt genom rummet. Så det var ingen härlig natt...
Så klart klagade vi på morgonen, men fick till svar att det var centralstyrt och att dom inte kunde göra något åt värmen. Men det konstiga var att det andra rummet som dom andra tjejerna hade, var svalt som i en ismaskin... *morr*
Men hotellfrukosten var ljuvlig och att bara få sitta ner och äta frukost i över en timme är ju guld värd!
Klockan 10:00 hängde vi på låset på affärerna på nordstan! Vi måste ju suga ut de sista ur shoppingen i storstan!!;-)
Sedan styrde vi bilen mot Mölndal och ett besök hos fina Christel var inbokat, på Hudvård hos Christel! Jag valde att bara fixa mina ögonbryn, färg och vaxning och wow vilken skillnad det blev och jag är så nöjd! Nästa gång vi ska dit (ja för nästa gång blir det!) ska jag boka in en riktig rengöring för hela fejset!
Vi avslutade vår underbara 24 timmars tripp med en snabb tur på Mölndals centrum för liiite shopping och magisk god sushi!!
Tuuusen tack underbara tjejer för 24 underbara timmar tillsammans!

5 kommentarer:

  1. Guud va härligt ! ett sånt dygn kan man verkligen leva länge på !!
    Men hallå, ostron !? Fixar du att äta det ?
    Jag och C testade när vi var på skaldjursfrossa på tanumstrand förra hösten och jag kan säga att paret fick sig ett gott skratt när de fick se oss båda försöka svälja...
    en gång aldrig mer ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Så härligt ni har haft det. Och så mycket positiv energi det ger!
    Nu kan ni leva ett tag på det :-)

    Kram K

    SvaraRadera
  3. Å så härligt med en tjejhelg!!! Efterrätten var mumma, men jag ger inga bildbevis hi hi :)
    Kram M

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig helg med ett härligt tjejgäng :)
    Ha en mysig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Ser ut som ni haft en underbar helg!! Mer sånna åt folket!! ;-) :-))
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!