söndag 20 oktober 2013

Kärleksbrev!

Vi har haft en liten miniröjardag här hemma! Gått igenom papper som har blivit liggandes i alla möjliga hörn av huset...
Kastat massor, men oxå sparat väldigt mycket! Så som gamla brev, en del av barnens teckningar och andra viktiga papper!
Jonas har sådan ordning på allt sitt och allt sitt gamla. Det är mer än vad jag har och det känns som allt mitt gamla så som papper och dylikt ligger huller om buller lite var stan här hemma i huset...
Men så hittade han en hel bunta med kärleksbrev från mej och jag blir helt varm i hjärtat!
Han pluggade i Skövde under flera år och jag bodde här i Skillingaryd. Ibland gick det en vecka mellan vi sågs, ibland 3...
Det var tunga vissa veckor vill jag lova. Men det gick!
I dessa brev beskrivs ALLT och jag skriver hur positiv jag blivit som person genom att ha träffat honom! Att jag har en helt annan bild av saker och ting att han ger sådan positiv utstråling och energi!
Så är det idag oxå! När jag eldar upp mej över något (*harkel* som jag ofta gör), så tänker han alltid lite framåt och kommer ofta med kloka ord som gör att jag ser hela saken lite mer positivt istället för negativt!
En hel del gamla kort ramlade oxå fram! Åh jösses så unga vi var;-)
Under ungefär ett års tid hade vi en liten minibok som vi skrev i och turades om att ha den varannan gång. Vi skrev några rader varje kväll under tiden vi inte sågs. Och när vi sedan träffades efter flera veckor och när vi åter skulle resa ifrån varandra fick man läsa ur denna lilla bok och sedan var det den andres tur att skriva varje kväll!
Vi skrev mycket hemlisar, mängder av känslor och massor av KÄRLEK!
Den här lilla boken ligger i tryggt förvar i mitt nattduksbord nu och när jag får tid ska jag sätta mej och läsa igenom alla sidor och förmodligen bli så där lätt generad över allt som skrevs;-)
Idag är allt så annorlunda.... Ingen skriver längre bre, inte många iallafallv... Allt skrivs på telefoner, datorer och annat och så bara POFF så är allt borta i cyber rymden  och det man skrev finns liksom inte kvar, om man nu inte sparar allt...
Apropå handskrivet, brev och lappar!
När våra kära vänner var här och busade för oss efter att vi hade gift oss. Lade dom små underbara handskrivna lappar lite var stans i huset! Vi hittar fortfarande dem ännu bakom både tavlor och lampor. Som den här... Älsk på den liksom!
Nä jag ska nog bli bättre på det där med att skriva brev, kort eller lappar. För det uppskattas ju faktiskt! För visst är det så mycket roligare att få ett kort eller brev istället för att bara hämta in tråkiga räkningar och jobbig reklam varje dag man hämtar in posten...;-)
Är ni duktiga på att skriva kort, brev eller lappar?

3 kommentarer:

  1. Guuud så romantiskt!!!! ❤️ kram M http://lillymia.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Jag är en av alla i vårt land som har brevvänner. Har haft det flera år, har förlorat många. Numera har jag bara några.
    Men jag föredrar att skriva lappar till folk, tycker inte om att skriva på telefon (iofs så gör jag det ofta & även genom sociala medier) men jag föredrar handskrivna lappar.

    SvaraRadera
  3. Jag är riktigt dålig på att skriva brev men det är något man borde ta upp igen! Min mamma å pappa skickar alltid vid jul, påsk, namnsdag och födelsedag och man blir alltid så glad =)Kul att ha alla dessa kärleksbrev, gör kopior och lägg i ett bankfack eller liknade så att de finns kvar länge.
    Frida

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!