fredag 11 oktober 2013

Den bästa tortyren mot sig själv är:

Att inte sova....
Jag har legat back med sömntimmarna i flera veckor. Har liksom inte lyckats få ihop dom hur jag än har vridit och vänt och när kvällen har kommit så har jag bara velat sova. Men då har jag legat och tvinnat bland lakanen och absolut inte kunnat somna.. Mindre än 6 timmar per natt och jag funkar mindre bra...
Den bästa tortyren mot sig själv är att inte sova. Jag funkar inte, blir knäpp och jag vänder hela jorden upp och ner och jag blir nästan lite mörkrädd för mej själv när den ena konstiga tanken efter den andra dyker upp i mitt huvud...
Men plötsligt händer det! Inatt har jag sovit 10 timmar! Lovar att det var underbart skönt!!! Precis vad jag behövde!
Igår ekade det tomt härinne. Det är inte ofta som jag inte bloggar på en hel dag. Men jag hade alldeles för mycket på mitt hjärta och kände då att det var lika bra att hålla sig härifrån så att jag inte skrev mer än vad jag borde...;-)
Idag är jag ledig! Mindre att göra på jobbet, så då passar det ju superbra att vara hemma denna fredag i oktober! Bara vara med grabbarna och mysa! Precis vad vi behöver nu, lite kvalitets tid tillsammans! Sitter och spånar på vad vi ska hitta på idag!?

Jag har som mål att prova min brudklänning var eller varannan månad. Ja bara för att hålla koll på att den passar... Jag vet, jag är knäpp. Men den är ett perfekt redskap för att hålla min vikt i schack! Och den passade prima ballerina ännu, till och med en liten aning stor över brösten, så den halkade ner.;-)! Gött!! (Ja eller kanske mindre gött kanske att brösten nu inte bara ser ut som två ursugna pungkulor, utan som mer som två pungar utan kulor...)
Jag har inte haft framme klänningen sedan the BIG day... Kan säga att den är mindre vit nu. Snarare går den i nyanserna brunt och orange;-)

3 kommentarer:

  1. Smart sätt att mäta på! Den är väldigt väldigt vacker....

    SvaraRadera
  2. Superfin klänning - oavsett nuvarande nyans ;-)
    Bra sätt att hålla koll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Klänningen är jättefin, och du i den. Men nu planerar du inte att gå ner mer i vikt, eller? Du är jättefin!!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!