torsdag 31 oktober 2013

Från små söta barn, till blodiga yxmördare...

Idag var äntligen dagen med stort H här! Som kidsen har väntat på denna dagen!
Efter jobbet hämtade jag upp dessa sötnosar och så började förvandlingen från små söta barn till blodiga hemska yxmördare;-)
Douglas skulle egentligen vara ett spöke, men så ändrades planerna och vi klippte sönder ett linne, smetade "blod" och vips blev han till ett blodigt litet barn;-)
Sötaste tjejkompisen Tilde blev den hemska döden med blodstänk i hela ansiktet!
Klockan 18:00 var det kalas hos en klasskompis och dom var sååå spända!
 Det här med att sminka sig fint har väl aldrig varit riktigt min grej. Den där finmotoriken med fina linjer kring ögonen är inget för mej. Denna sminking är därimot min kinde of smak! Gud va roligt det var att kladda med detta blodiga smink!
Bästa vänner för alltid!!! Jag hoppas verkligen att denna härliga kärlek håller i sig i ur och skur, år efter år och att jag en dag kommer att få denna ljuvliga tjej till min svärdotter!
Färgen som jag målade med satte sig som berg på mina fingrar, omöjligt att få av... Hoppas verkligen att Douglas blod går bort i duschen, annars börjar nog folk undra;-)
 När kalaset var klart fick småbrorsorna följa med på BUS eller GODIS och knacka dörr! Här är dom dock bara 3, för Tildes lillebror gick hem för han blev lite arg;-)
Det blev tydigen inte så mycket bus för kottarna, utan snarare GODIS! Detta lass med godis kom dom hem med efter 45 minuter dörrknackandes hos grannar! Herreguuuud, flera kilo! Jäklar va synd att jag inte äter godis, hade jag gjort det så hade jag absolut rånat deras förråd ikväll;-)
Fabian fick inte följa med på deras tur och han frågade heller inte efter det. Förrens när dom kom hem och visade upp sin skatt framför ögonen på världens tröttaste kille...
Så klart, jag hade oxå blivit galet arg om jag inte fått sätta tänderna i detta som frestades framför hans ögon. Men det är ju trots allt bara torsdag och sena kvällen...
15 minuter låg han så här och gallskrek för att han inte fick någon klubba...  Det är inte lätt att vara 3, med bordet fullt av godis och att vara trött... Hade oxå velat lägga mej så där på golvet och lekt spöke ikväll, men jag hejdade mej!;-)
Jag gillar halloween! Jag skiter i att folk säger att det bara är handlarnas sätt att få oss att handla mer! Jag gillar såna här högtider skarpt!!

6 kommentarer:

  1. Jag älskar Halloween!
    Hittepå?
    Allt är väl hittepå från början?
    Bibeln och julafton också.

    SvaraRadera
  2. Hade era barn något harmlöst bus redo om någon skulle säga bus. Mina hade spillet från hålslagsapparaten redo att kasta in. I sista huset de knackade på så hade de inget godis så min äldste kastade i lite pappersskräp varpå mamman i huset blev skitarg och bad dem komma in och städa.... Detta förtog glädjen av barnen och jag ligger sömnlös pga att det var min ide...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä dom kom på när de kom hem tt dom inte hade något bus;)
      Men va fasen, herregud hur folk kan vara! Hoppas att dom somnade ändå!
      Kram K

      Radera
  3. Clementinerna kanske storebrosorna gärna avvarar till lillebror? :)

    SvaraRadera
  4. Haha stackarn! Jag skrattar så jag gråter för sådär har vi det hemma varje kväll också.

    SvaraRadera
  5. Vad fina vad fina de blodiga små barnen blev! Och sjukt roliga bilder på Fabian, haha kan inte vara lätt att vara tre. ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!