onsdag 2 oktober 2013

Jag känner mej misslyckad....

September månad hade jag som MÅL att slå augustis resultat som var över 20 mil i löpardojjorna, PWs och på CTn!
Kan väl säga så här: Fuck oxå... September har varit en mycket tuff månad. Inte mycket träning alls. Jag har lycktas skrapa ihop en, EN(!!) stackars morgon promenad. EN!!!
Jag har ingen energi, den är slut, borta, finns inte mer. Jag ORKAR inte, jag har ingen motivation, jag är skitslut...
Run keeper tyckte till och med att jag var en snigel denna vecka/månaden och jag kan väl nästan hålla med...
Jag vet inte vart all motivation tog vägen? Kanske tappade jag bort den i kyrkan, längst altargången den 31/8? *fniss*
Några step up pass, innebandy och en himla massa spring på jobbet. Det är allt jag lyckats knåpa ihop den här månaden och fy fasen vad jag känner mej misslyckad...
MEN (om jag nu ska ha en dum bortförklaring som alltid känns en gnutta bättre.), just nu känns det som om jag har fullt sjå att hålla huvudet ovanför vattenytan och göra så att inte hela den flytande skutan hemma ska sjunka... Det är inte bara jag i familjen, nej vi är ju fem! Fem stycken som har olika aktiviter i olika former och är det inte aktiviteter, så har det varit möten hit och dit och jag/vi har inte varit hemma förrens efter 19:30. Då ska det lagas mat, hänga tvätt, läxläsning och sova lite innan det åter är dax för en ny dag... Långa dagar, JA!
Sedan har jag ju mitt skit lår... Seriöst jag borde nog gå och fixa till det och kolla vad felet är? Något hände ju för över 2 veckor sedan. Sedan har det blivit bättre och bättre men känt i vissa rörelse att det gjort ont. Igår på barngympan skulle jag springa och gjorde något, PANG jävligt ont igen! Jag blir tokig...
Oktober månad ska bli en bättre träningsmånad, jag lovar.
Heja mej!!!
Min kropp mår verkligen inte ett dugg bra av att jag inte tränar. Nej ryggen gör ont, jag är på konstant dåligt humör, jag känner mej svullen, trött jämt och sover kasst... *snark*
Någon som hänger med på tidig morgon PWs på vardagar runt 5 tiden i ganska snabbt tempo? Säg bara till, jag behöver just nu någon som kan piska mej hårt i stjärten så att jag kommer upp och ut från min varma och sköna säng!!

5 kommentarer:

  1. Det är skitsvårt att komma igång efter ett uppehåll, fast man mår så bra av det! Men du, spring en tur på morgonen så kanske du för tillbaka springet i benen? Fast kolla upp muskeln först! Kram

    SvaraRadera
  2. Kan vi skypa promenaderna tror du så får vi sällskap :-)
    /Annika

    SvaraRadera
  3. Hej, jag har exakt samma problem...jag tar mig inte ur sängen! Kanske tur att Lofsan har 8 bra tips på sin blogg idag....otroligt träffande! http://www.lofsan.se/
    kramkram

    SvaraRadera
  4. Snart är barnen vuxna o klarar sej på egen hand, din tid kommer, var så säker ;))

    SvaraRadera
  5. Visst mår man så mycket bättre då man tränar, men tyvärr är man (läs; jag) lite för snabb att prioritera ner sig själv på listan när det är mycket att göra..
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!