onsdag 23 oktober 2013

Rolig post!!

Det bästa när man landat hemma är att springa ut till brevlådan och titta vad som gömmer sig där! Ja allt som oftast blir jag ju galet uttråkad, för 99% av dagarna ligger där sura tråkiga fula räkningar och tråkig reklam som blänger ondskefullt på mej. Ja speciellt dom där räkningarna...
Men så ibland, som idag damp mitt underbara skal ner i lådan som jag beställde i söndags!
Jag är så in i baljan nöjd med detta skal från caseapp! Ja rent av galet förälskad!;-)
Och hur snabbt gick det inte då? På bara 3 dagar hade jag det hemma hos mej, tummen upp för det! Älskar snabba leveranser! Har jag bestämt mej för att köpa något, så vill jag ha det på direkten!;-)
I flera dagar har vi fått väldigt rolig post, ja bara så där! Så nej jag ska inte klaga på att vi BARA får hemska räkningar och tråkig reklam;-)
En lapp där det stått att vi har ett paket att hämta ut på posten! Barnen blir lyriska och undrar vad det är vi kommer att få?
Mer, ja festisen mer skickade ett sött underbart paket med några goda festisar i, pysselgrejer (som har används flitigt i helgen) och en bok med upplysning att vi ska läsa mer med barnen och för barnen! Och JA, vi har läst denna boken som var galet bra och lättläst!
Och i fredags hämtade jag ut ett paket från Mc Donalds! Just nu kör dom böcker som man får med i happy mealat! Väldigt bra om ni frågar mej och man slipper alla dessa plastiga hemska leksakerna som går sönder innan man ens hinner ut från Mc Donalds...
Just nu kör Mc Donalds ett samarbete med läsrörelsen för att öka läsarintresset hos barnfamiljer!
Dom kör även en satsning på matematik och därför ingår boken Kul med matte i kampanjen!
Bokkampanjen på Mc pågår mellan den 18 oktober till 14 november och det finns totalt 8 böcker att samla på! Dom utvalda böckerna hittar ni HÄR!
Tack MER och Mc Donalds för dessa paket, dom uppskattades verkligen!
Vi läser ganska så mycket här hemma, det går i vågor. Ibland 3 gånger per vecka, ibland ingen.. Men det är verkligen en mysig stund på dygnet att avsluta tillsammans med sina barn i sängen ihopkrypna tillsammans med en bra barnbok!
Läser ni mycket för era barn?

6 kommentarer:

  1. Ja oftast när det är middagssovning och innan vi ska sova :) / Berit

    SvaraRadera
  2. Vi läser varje kväll och barnen älskar det, ett måste. :)

    SvaraRadera
  3. Kikar in och säger God morgon.

    SvaraRadera
  4. Det var mycket roligt där. Skalet blev jättefint, förstår att du är förälskad i det ;-) Innan jag läste hela inlägget så tänkte jag också att det gick himla fort!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag läste ju för dig och Nicke varje kväll när ni var små och jag tycker att det var ett bra avslut på dagen och nu fortsätter jag med att läsa för alla barnbarnen<3.
    Puss/mamsen

    SvaraRadera
  6. Läser varje kväll och det är verkligen kvalitetstid♥ En underbar och mysig stund!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!