måndag 28 oktober 2013

Bör man vara orolig?

Jag blickar ut genom fönstret och hör och ser hur regnet piskar på det... Den omtalade stormen Simone är på väg även hit, genom vår lilla by..
Tydligen är redan flera tusentals hushåll redan strömlösa och hela byar är kålsvarta...
Bör man vara orolig? Eller spår dom att stormen kommer att vara värre än den kommer att bli? Tyvärr tror jag att dom har rätt den här gången och att den kommer att svepa förbi här med full storm...
Idrottshallar och badhus har stängt ner här idag, ett klokt beslut tycker jag. Man vet ju aldrig vad som händer och blir stormen så som dom spår så vill nog inte kommunen att vi ska vitsas i deras lokaler! Så jag hade en grymt ledsen liten 3-åring här hemma som inte fick gå på gympa ikväll...
Det är banne mej lite olustigt måste jag erkänna.. Man är så maktlös när det kommer till naturkatastrofer..
Nu ska jag bunkra upp med ljus ifall att även vi blir drabbade av strömavbrott. Man vet ju aldrig...
Så håll i hatten därute och gå inte ut om ni absolut inte måste...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!