tisdag 29 oktober 2013

Det suger pungråtta:


  • Att det är mörkt redan vid 18 och det känns som natten ute redan då...
  • Att huset alltid svämmar över med skit, saker, damm och bröte (grejer och skit som ligger överallt på småländska för er som inte fattar;-)), trots att vi knappt är hemma. Hur går detta till?
  • Att vara konstant sugen på både mat och socker heeeeela tiden...
  • Att inte kunna vara hemma den här veckan och njuta av barnens höstlov...
  • Att ha PMS...
  • Att inte våga klippa av sig håret och förnya mej lite. Nu är det som en risbuske, slitet och fult och jag som lovade att håret skulle kapas efter bröllopet...
  • Att vara så in i baljan omotiverad till träning...
  • Att det luktar bajs ur handfatet i badrummet...
  • Att denna eviga stress ständigt infinner sig i mitt bröst, att ständigt flänga runt från A till B på snabbast möjliga tid. Allt för att ingen ska behöva vänta och bli lidande från barn till vuxna...
  • Att jag blivit en skit tråkig bloggare som bara kommer med tråkiga inlägg. Bokstäverna flyter inte alls på som dom borde på tangentbordet....
  • Att ständigt känna denna fruktansvärda trötthet. Trött, men inte när jag väl ska sova på kvällarna...
  • Att ni är så fruktansvärt dåliga på att kommentera... 
  • Att det är höst ute... Bor nog på helt fel sida av jordklotet, skulle behöva sol och värme året runt tror jag...
  • Att det bara är skit på TV...
  • Att jag inte är miljonär...
  • Att vi ännu inte bokat någon utlansresa, nu måste det ske!!
  • Att jag är världens sämsta mamma som inte fixat någon maskerad utstyrsel till Douglas som ska på halloweenparty på torsdag.. (Tack gode gud för att hans snälla farmor hade tid över och hjälpte honom med detta!)
Det suger pungråtta att se ut så här och att dessutom känna sig som en pungråtta är fan inte trevligt det kan jag lova er!

9 kommentarer:

  1. Efter regn kommer solsken =)
    Kram Hjärtat.

    SvaraRadera
  2. Den där känslan, känner igen den! Speciellt vid pms. Aldrig blir jag så irriterad på stök och aldrig blir jag så stressad som då. Stört jobbigt.

    Apropå det med kommentarerna: Känner mej skyldig, läser ju här och gillar din blogg men har aldrig kommenterat men nu var det dags kände jag... Blev nog lite skrämd av ansiktsuttrycket på bilden :-D

    SvaraRadera
  3. Ja, oktober/november är ju inga uppiggande månader precis..... Men, det är bara att bita ihop och göra det bästa, för det är ju inget vi kan ändra på! Snart får man börja förbereda inför julen och plocka fram ljusstakar mm och det brukar vara mysigt =).
    Du, den fasen i livet som ni är i nu i din familj är absolut stressig och många gånger väldigt jobbig.... Jag vet....jag har varit där. Med heltidsjobb och tre barn inom fyra år, så kan jag om jag tittar i backspegeln, knappt förstå att man verkligen orkade! Men samtidigt är det en fas i livet som också är härlig att fått uppleva - se sina barn växa upp och utvecklas. Förhoppningsvis utvecklas och fördjupas relationen till sin partner också. Nu var det inte så i mitt fall, utan vi gick skilda vägar när barnen var 12, 14 och 16. Trodde nog att när vi "överlevt" småbarnsåren, så skulle det hålla, men men......så blev det inte. Men livet kan bli hur bra som helst ändå! Det vet jag nu!!

    Jag kände också mig träffad, för jag har bara kommenterat nån enstaka gång under de år jag följt din blogg. Jag läser den varje dag och tycker vid det här laget att jag känner dig väl (det är väl det där glashuset....), men du har ju ingen aning om vem jag är =). Vi hade lite mailkontakt för något år sen, när jag erbjöd dig en massage, men det rann ut i sanden.....

    Jag förstår att du är en intensiv person som har mycket på g hela tiden, men "tagga ner" och låt bli att göra sånt som tar energi och lägg krutet på det som ger energi. Låt bli att vara stressad över att du inte tränar just nu - det kommer väl nya dagar och det är aldrig försent att börja igen.
    Alla "måsten" - tänk efter om man verkligen måste göra det osv. Det är verkligen inte lätt - jag vet - det är väl först nu vid 50+, som jag kan inse att vissa saker, inte alls är så viktiga, som jag tyckte de var, när jag var i din ålder.

    Se nu till att boka en resa till solen, så ni kan fylla på med härlig varm och solig energi. Bara det här att få vara med hela familjen en vecka och inte behöva tänka så mycket på tvätt, matlagning och andra inbokade aktiviteter, är ju gött!!

    Mång tack för din härliga blogg och kram från Lisa

    SvaraRadera
  4. Jag blir alltid utslängd från sidan när jag ska lämna en kommentar förutom om jag gör det från datorn, men den har jag inte igång så ofta... Tips! Ta en sked honung när sötsuget sätter in, det är i alla fall naturligt men klart det bästa är om man kan låta bli... ;). Kram till dig

    SvaraRadera
  5. Känner igen det där med att vara sugen hela tiden på socker och speciellt på choklad när PMS sätter in :( ....då kan jag döda för en bit choklad ....en STOR bit choklad då alltså !

    SvaraRadera
  6. Jag försöker kommentera så ofta jag kan ;)
    Dock tycker jag det är roligare när man får svar på kommentaren. Jag svarar alltid på kommentarer på min blogg, tycker det känns personligt och trevligt :)

    Låter som att du har en lite höstdepression.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag ska absolut försöka bättra mej på att svara på era kommentarer! Jag är själv väldigt dålig på att gå tillbaka till inlägg som jag har kommenterar för att kolla svaren;) Men tack för påminnelsen!
      Kram K

      Radera
  7. Glömde en sak, att när jag bloggade hos blogspot så var det många som upplevde att de hade problem att kommentera från iphone och ipad. Många använder ju dessa nuförtiden, så det kan vara en förklaring till lite kommentarer. Jag kunde heller aldrig svara på kommentarer från telefon eller ipad när jag bloggade där!

    SvaraRadera
  8. Hahahaaa! Fy bövelen vad jag skrattade åt detta inlägg "det luktar bajs ur handfatet i badrummet"! (förlåt att jag skrattar åt din olycka) Men du skriver så jädra roligt! Hoppas läget känns bättre nu :-) Kram Lina

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!