onsdag 16 oktober 2013

-När jag låg i pappas pung....

Den här stjärnan han har kommit på att han en gång i "livet" legat i pappas pung! Fråga mej inte vart han har hört det? Ja ja, säkert jag som en gång slängt ur mej att han en gång har "bott" där;-)
Nu kör han mycket med det där pungsnacket... Som tex häromdagen när han var med Jonas hos en kompis: -När jag låg i pappas pung spelade jag tennis och vann pingismatchen! Ha ha, jag dör en smula. Speciellt när han blandar ihop pingis och tennis;-)
Igår när vi satt och åt sa han: -En sån där maträtt tillagade jag oxå en gång när jag låg i pappas pung! Ok, fantasin är det verkligen inget fel på!
De lilla charmtrollet! Undra vad som egentligen rör sig inuti hans huvud? Och jag vill verkligen INTE höra vad han berättar och inte på förskolan... Hua, personalen där måste få höra mycket spännande saker som vi föräldrar inte vill hör... *fnissar högt för mej själv*
Charmtroll var det ja! Jo då, ibland. Men den där 3-års trotsen hänger fortfarande i och den är HEMSK! När ska den sluta? Humör värre än någon annan.. Så här på golvet ligger han mycket av sin vakna tid här hemma och sparkar och gråter... Jag låter honom vara, det blir bäst så... Undra hur många timmar i sitt liv han har ägnat på golvet så här arg? Mååånga och jag vill inte ens tänka på hur många;-)
Tur han har sina charmiga stunder, då blir hans trots inte fullt så jobbig...;-)

3 kommentarer:

  1. Hahaha men så härlig!!!!!! Puss

    SvaraRadera
  2. Så snällt av din mamma att putsa alla era fönster. Ska faktiskt göra detsamma åt min dotter. Men hon bor i lägenhet så det är inte så många fönster. Kul att kunna hjälpa till ibland =)

    SvaraRadera
  3. Snart blir det ännu roligare när han kommer på var han kom ut... :-D
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!