onsdag 9 oktober 2013

Konstaterar...

Jag måste ha något mål, något att hela tiden sträva efter. Det har jag insett idag när jag tittade mej i spegeln och konstaterade att hela jag håller på att svämma över med kropps -och ansiktshår... Snart kommer jag att kunna knyta ihop håren på benen med armhåren till en vacker fläta...
För 2 månader var jag snyggare än vanligt. Jag höll mitt ansikte i "schack" och gjorde det fint var kväll. Ansikthåren rök av snabbare än dom hann komma dit, kroppshåren lika så och jag kände mej oftast fräsch.
Det är allt annat än vad jag är nu...
Och träningen, den gnager hårt inom mej. Ja att jag inte tränar alltså. Fast att jag borde.. Jag har 3 miljoner andra dåliga bortförklaringar och när alla är gjorda framåt 20 på kvällen. Ja då dör jag av utmattning i soffan...
Jäklar vilken bra toppform jag var i för ca 2 månader sedan, kanske mitt livs bästa fast att jag inte fattade bättre då! *snark*
Min kropp mådde bra och jag hade inte en tillstymelse till ryggont. Kan säga så här. Det har jag idag, konstant ont i både rygg och huvud...
Bara att konstaterar att jag MÅSTE ha något att sikta på, vara i bra form till och känna mej snygg. Som jag skulle göra inför bröllopet!
Jag håller på att förfalla, hela jag och bli till den fula skräcködlan till fru;-)
Jag konstaterar också att när jag hamnar på den där vikten, 66-67 kg som jag ligger på idag. Så liksom hamnar jag i en bekvämlighets zonen och jag liksom tänker: Äsch nu behöver jag ju inte kämpa på så mycket. Alltså, där måtte jag ju också konstaterar att jag rent av är dum i huvudet med det tänket.
PANG kommer det säga och dessa kilo kommer att sätta sig som världens största traktordäck runt midjan och så blir jag förbannad på mej själv för att jag inte fortsatte träna och stå i och så är jag åter tillbaka till ruta ett, eller kanske 4...
Vet ni vad jag gör nu? Jag gör allt annat än tränar, fast att min CT står och stirrar på mej från sitt hörn och skriker: -Hoppa upp på mej och kämpa din jäkla latmask...
Japp jag dricker lite rödvin tillsammans med Jonas. Det är ju ändå lill lördag;-)
Dessutom har min snälla man ställt en stor skål full med jordnötter framför mina ögon. Tack så mycket, tack för det... Tyvärr vet jag att tar jag en, så kommer det ryka ner minst 25 till...
Kvällens konstaterande: Jag borde gifta mej en gång per år för att få behålla tränings suget, det sunda tänker och att jag bryr mej om mitt utseende och inte ser ut som hej kom och hjälp mej;-)

3 kommentarer:

  1. Suck...känner igen mig så himla väl i det du skriver :( själv sitter jag med två knäckemackor med ägg och gravlaxsallad. Försöker inbilla mig att det ändå är liiite nyttigt då fullkornsknäckebröd och ägg är ju nyttigt och likaså laxen...eller hur ? Blir så jävla sur på mig själv men karaktären = 0.....blää !

    SvaraRadera
  2. Du är fantastisk! :-)
    Kramiz Emma

    SvaraRadera
  3. Jag sitter här och käkar salta pinnar så jag ska inte säga något.. Men kanske kan du sätta upp nyår som ett nytt mål? Fatta vilken läcker blåsa du skulle kunna ha!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!