fredag 12 augusti 2011

Varför måste du gå och jobba?

Sedan Alfred föddes så har ju jag varit hemma hos dem och varit lyxhustru hemmafru mammaledig! Jag har liksom alltid funnits där för honom i alla 3 åren han har funnits, varje dag!
Men nu när jag har börjat att jobba så kommer den där frågan varje fredag och lördag kväll när jag skall bege mej till jobbet: -Varför måste du jobba mamma? Och så letar det sig fram en tår i hans öga... (Och så även i mitt...) Ja varför måste man jobba, vad säger man till en 3 åring? Bara därför att jag måste tjäna pengar så att jag kan köpa mera leksaker till er, och det köper han! *fniss* 
Men nu är det iallafall snart dax att åter gå till jobbet. Är inte jättetaggad idag.... Inte alls faktiskt, tyvärr. Det kan bli en väääldigt intressant natt detta. Har sovit på sin höjd så där 5 timmar inatt och ätit skitdåligt. Så är det ibland när barnen krånglar på nätterna, kanske rätt åt mej att jag inte får sova, jag som annars är väldigt bortskämd med sovande barn!;-)
Nähä dax att ladda batterierna för ett monsterpass på 12 timmar där kroppen kommer att få jobba rejält!
Ha en underbar fredagskväll alla fina! Och ni glömmer väl inte att ta ett glas för mej ikväll? BRA!!

5 kommentarer:

  1. hoppas det blir en bra jobbkväll trots allt! grabben är ursöt :)

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt när barnen frågar VARFÖR MAN LÄMNAR DEM FÖR ATT ÅKA OCH JOBBA ISTÄLLET.
    När Tilde och Fanny var små jobbade jag endast kvällar och helger och hade ständigt dåligt samvete när jag inte var med vid läggning och fredagsmys och allt det där...

    Smart att förklara det med att du kan köpa fler leksaker när du jobbar :)

    Hoppas att du får det bra inatt!

    Förresten jag tycker du har det JÄTTESNYGGT hemma och det där med inredning fixar du så bra själv. Jag är så insnöad på min egen stil så jag skulle nog inte vara till någon vidare hjälp ändå :P
    Det jag gillar bäst är att skapa inför en bild eller visning och det är väl också något sådant jag hoppas att min utbildning ska leda till.

    Foto är ju något som jag tycker bara blir roligare och roligare. Vet ju att du har samma intresse, kanske skulle vi gå på en kurs ihop?
    Finns väl någon i Vaggeryd.

    Kram/Madde

    SvaraRadera
  3. Glömde ju säga att Alfred är sååå söt på bilderna!!! :)

    SvaraRadera
  4. Vilken superduper snygg kille!!
    Han kommer bli farlig ute i "tjej-djungeln"... =)

    SvaraRadera
  5. Inget vidare när barnen inte vill att man ska åka till jobbet... Jag fick aldrig någon fråga om det när de var mindre, men i våras undrade min lilla (13, och hon var jätteledsen)) varför jag är tvungen att jobba så tidigt.. Hon vill att jag är hemma och äter frukost ihop med henne och är hemma med mellanmål när hon slutar skolan... Jobba mellan 9-14, det hade jag också gillat, men nu är det 7.15-17 som gäller för mig och 6-18.30 för maken så döttrarna är själva både morgon och eftermiddag.
    Men jag är i alla fall ledig en dag i veckan (och maken tisdagar) plus helgen så man får vara glad för det lilla... Kämpa vidare!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!