tisdag 9 augusti 2011

Den 9:e augusti 2009...

...hoppade jag upp i gynstolen vid denna tiden med ett bultande hjärta som jag trodde skulle hoppa ut i vilken sekund som helst ur mitt bröst... Jag var helt säker på att det lilla livet som jag fick reda på 10 dagar innan att jag väntade, inte fanns kvar i min mage. Men så fort den "lilla pinnen" stacks in i mej så såg jag en liten groda som simmade inuti mej och hjärtat pickade på i väldans fart!! Jag blev så lycklig så tårarna rann ner för mina kinder!! Jag skulle bli 3 barnsmamma och var redan i vecka 9!!!
2 år har redan gott idag sedan jag fick "se" lilla Fabian för allra första gången i min mage! Och jag är sååå glad att det var just han som simmade fortast och valde att flytta in i min mage!!!
Jag får fortfarande frågan om vi inte ska skaffa en 4:a så att det blir en flicka. Jo men det är väl självklart att jag skulle vilja ha en flicka. Men jag är sååå lycklig över mina 3 gossar och jag har ju faktiskt inte skaffat barn för deras kön....
Fick en väldigt dum fråga häromveckan: -Blev du inte besviken när Fabian kom upp på ditt bröst och du insåg att du fått en pojke till? NEJ självklart inte. *suck* och *dubbelsuck* Jag hade faktiskt inte en tanke på att det skulle bli en flicka och när Jonas sa att det var en pojke till så blev jag såååå grymt lycklig! Jag hade precis blivit mamma till min 3:e pojk och var lyckligast i världen!
Lite orättvisor kan det ju bli här hemma... 4 mot 1;-)
Minns att Douglas grät när han fick reda på att han fått en lillebror till. Han tyckte så synd om mej som nu blev själv tjej i familjen;-) Men det kan ju faktiskt ha sina fördelar det med, eller hur?;-)

9 kommentarer:

  1. Klart att man inte blir besviken när ens barn väl är kommet, självklart inte. Jag tror dock att alla har förståelse för att du gärna skulle vilja ha en dotter också, det är ju inte konstigt alls. =)

    SvaraRadera
  2. urs, vilken dum jävla kommentar! vir får typ samma frågor o kommentarer, vi har 3 töser och neeej. ingen 4 kommer på tal.!

    SvaraRadera
  3. Jag blir arg på de som på allvar tror att man blir besviken. Barn är ju det största som händer en, oavsett kön. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja den kommentaren har man ju hört ett antal gånger....jag har ju 4 grabbar och skulle inte byta dom mot nån flicka i hela världen!!
    Nu skaffade vi ju ett femte barn.....och det blev en flicka!! Men hon är nog mer än pojk än en flicka ändå och inte så konstigt med 4 bröder haha

    SvaraRadera
  5. Hur kan man fråga en mamma om hon blev besviken när hon hade sitt första möte med sitt barn?! :( barn är barn & en gåva,ett kön är bara den sort dem är,personen dem blir är av ömhet,som dem får av den som håller dem kär...kram,Kate.

    SvaraRadera
  6. Men oj vilken dum fråga. Nu har jag inga egna barn men är man inte glad för att barnet är friskt och piggt? Könet spelar väl ändå inte så stor roll.
    Och du har världens finaste gossar! :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. det där är ett laddat ämne.
    när jag var gravid med mitt andra barn fick jag STÄNDIGT höra, "hoppas det blir en tjej denna gången"
    jätte tråkigt & jag var så ledsen för alla "tjej" kommentarerna. jag var ju glad oavsett vilket kön min bebis hade.
    nu fick vi en tjej men hade det blivit en Levi (som vi trodde) hade vi blivit lika lyckliga för det.

    SvaraRadera
  8. Samma här Karro. Många skämtar om att vi måste skaffa en 4:a så det blir en tjej. Ibland tar jag lite illa upp o. andra gånger skrattar jag med dem. Det beror på vem som säger det =)

    SvaraRadera
  9. Klart du är glad för dina härliga killar och inte vill "byta" dem mot nån tjej! Men det är lite kul det här med kön, när Judit var liten var jag helt säker på att jag inte skulle varit lika lycklig om jag fått en pojk och nu när jag har Vide kan jag inte tänka mig att jag skulle varit lika lycklig om det varit en flicka.... summa summarum av mitt svammel är väl att man givetvis är lycklig över det som det blir och den lilla individen som formas, alla är ju olika. Oavsett tjej eller kille!
    kramis

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!