söndag 28 augusti 2011

En maximal otur!

Igår innan jag stack iväg till jobbet fick Jonas ett ryck och typ sågade ner alla våra buskar i trädgården... Ja det skulle ju göras, så det var ju bra att han fick en gnutta energi över till vår hemska trädgård;-)
Jag hör hur han skriker till och frågar vad som hände? -Jag fick en kvist i örat, svarade han. När han sedan kommer in så rinner det blod ur självaste örat. Han hade lite ont , men ja som den stålmannen han är så klagar han ju givetvis inte på lite ont i örat som en annan kanske skulle ha gjort...
Vi 19 tiden ringde han till mej på jobbet och berättade att han var på väg in till akuten. Där konstaterades det att han stuckit ett stort hål på trumhinnan. En maximal otur att en gren kan tränga så långt in i det skyddande örat. Pennicillin och fetvadd blev ordinationen och nu hoppas vi på att trumhinnan växer ihop snabbt och smidigt!
Men detta kan man verkligen kalla MAXIMAL OTUR!
Trädgården blir iallafall ljus och fin och "mitt" paradisträd fick gå till mötes med Jonas såg. Nu är det ett minne blått om det nu inte växer upp igen, vilket jag verkligen hoppas på!;-)

5 kommentarer:

  1. Nä jag vet inte vad jag ska skriva, kan inte sluta fnissa. Var det inte Jonas som skruvade sig i fingret nyss eller??? Får verkligen hoppas bara det inte skadat örat nu och hörseln... Stackars Jonas hälsa att han får krya på sig! Kram JohannaH

    SvaraRadera
  2. Stackare!!
    Sånt gör ju ont.
    Hoppas att det läker fort.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas han piggnar till snabbt :) Det lät inget vidare härligt!

    SvaraRadera
  4. ajajaj, hoppas det går över snart!

    SvaraRadera
  5. Örat!!!! jag läste ögat först, men är jag kom till att det blödde så läste jag om. Snacka om otur!
    Måste säga att jag var tvungen att köpa den där deon du tipsade om, och HERREGUD va gott den luktar! Den påminner om en parfym Herbalife sålde förr men jag tror dom slutat med det.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!