onsdag 10 augusti 2011

Den evige bantaren...

That´s me...
Jaha då är det väl bara att ta tag i den där biten i livet som är så förträffligt rolig.. Att BANTA... Undra hur många gånger i livet jag kommer att göra det? Undra om jag någonsin kommer att känna mej nöjd med min kropp? Tror i ärlighetens namn att den dagen aldig kommer att dyka upp, men jag kan ju försöka att ge den en chans iallafall;-)
Jag har faktiskt inte tänkt ett dyft på vad jag har stoppat i mej under sommaren. De har tuggats och druckits i mängder. Dessutom har jag inte rört på mej ett dyft. Nej knappt varit ute och gått... *fy på mej*
Men nu så ska jag och min kropp igång igen. Detta är ohålltbart när jag känner hur mina kläder sitter som ett korvskinn på min kropp och jag vägrar köpa större kläder...
Denna veckan har jag faktiskt varit ganska så duktig. Jag har tagit mycket mindre portioner och knappt något sött har slunkit ner! Faktiskt har min matlust inte varit så himla stor och då är det ju bäst att passa på när inte magen skriker allt för mycket;-)
Snart börjar träningen igen och då ska jag igång och jag ska även börja springa igen!
Nu jäklar ska fettet bort och jag ska bli en piggare och gladare människa!
Egentligen skulle jag vilja gå ner på stört. Ja alltså gå ner så där 3 kilo i veckan, men det förstår till och med jag att det är ohålltbart;-)
Ska man gå enligt BMI tabellen så skulle jag behöva gå ner 30 kilo för att ligga på den normala kurvan. 30 pannor!! 30 kilo är ganska mycket, men jag ska kämpa;-) Vi får väl se om jag ens lyckas gå ner 10 kilo till nästa sommar?!;-)

11 kommentarer:

  1. Amen va fan, 30 kilo??? Låter fullständigt godnatt.
    Sätt ett rimligt mål, och belöna dig när du når små etappmål.
    Om du stirrar dig blind på 30 kilo, är det fasen övermäktigt...
    Det viktigaste är att man samtidigt kan leva ett normalt liv, och må bra, eller hur?

    Kram!!
    Madde :D

    SvaraRadera
  2. Ja, samma här... Ett evigt bantande..ja eller bantande? Nej jag kommer aldrig så långt engång...
    Att jag nu har kommit igång med träningen tackar jag gudarna för...för det är ju det som är sååå trögt att just, komma igång!

    Hoppas Fabians tand går att fixa! Lycka till hos tandis imorrn!! Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Amen alltså - 30 KILO?? 30?? Försvinner inte typ hela du då?? Tror nog gott och väl att 10 kilo räcker söta du :-)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med Madeleine, sätt upp ett rimligt mål att börja med och kom för guds skull ihåg att belöna dig själv för extra pepp :)
    När jag gick ned satte jag upp delmål och belönade mig själv efter att de var uppnådda, det kunde vara ett frisörbesök, nya skor eller ngt annat jag ville ha :)
    Motto att ha i huvudet: många bäckar små.
    Ta en kaka istället för 2.
    Ta ALLTID bara en portion. Minska något på kolhydraterna. Köp en stegmätare.
    Var stenhård i 2 veckor för att få bort sockersuget.
    Gör chokladmousse - det är gott och inte så onyttigt.
    Gör små förändringar i vardagen ska du se att kilona faller av dig one by one! :)

    SvaraRadera
  5. Du e fin som du är men förstår att d e jobbigt när kläderna inte känns bra. 10 kg räcker gott! D fixar du! Kramiz

    SvaraRadera
  6. Enligt BMI ska jag väga 56kg! Det har jag inte gjort sen i gymnasiet! Så dit kommer jag aldrig igen. Och inte vill jag det heller! Skulle se ut som ett benrangel...
    Skit i BMI!!! Må gott!
    kram

    SvaraRadera
  7. Som jag skrev till dig igår gumman, så behöver jag oxå gå ner ca 30 kg, men sätter mina små mål att för varje -2 kg som jag går ner så lägger jag 100:- i ett kuvert till en resa, så får vi se hur långt jag kommer... Men 3,5 kg på 1½ vecka har jag iaf klarat och det är bra tycker jag.. Tycker det går ÖVER förväntan.. Så är du sugen, så plugga in LCHF ordentligt INNAN du börjar, annars är det lätt att det skiter sig. STORT lycka till o sen får du dra med mig på gympan. Puss o kram S

    SvaraRadera
  8. -10kg..samma som jag siktar på till sommaren..vi får väl se hur det lyckas, men det är dags att göra ett seriöst försök iaf :)
    Lycka till!!

    SvaraRadera
  9. 30 kg...??! Nej, nej, nej, söta Karro. Säger som flera ovan; sätt rimliga mål. Du skulle ju försvinna hela du!? :-(

    Det viktiga är att man mår bra. Att tillfälligt ändra kost och träningsvanor fungerar (normalt) sett inte.
    Känner flera som kör pulver eller andra dieter och efter ett par månader väger det lika mycket (eller mer) igen. Det MÅSTE vara förändringar som man kan leva med resten av livet!!

    Lycka till! :-)

    SvaraRadera
  10. Du får köra med mej sen i höst/vinter! Jag ska köra Biggest Loser med mej själv efter förlossningen! ;) Jag har ju gått upp 17 kg redan och ALLT ska bort, helst lite till. =)

    SvaraRadera
  11. Jag rekommenderar dig att delta i peppveckorna som jag/vi kör på min blogg. Där kanske du kan hitta inspirationen du behöver. Och jag tror också att det är viktigt att sätta upp delmål och inte tänka att man ska köra allt på en gång. Dessutom får man inte glömma bort att tycka om sig själv mellan varven :) Viktigt det där!

    Lycka till!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!