söndag 7 augusti 2011

Det här med språket...

Inatt har jag fått öva på min knackiga engelska. Vi har ett gäng kineser på jobbet som är och utbildar sig och inatt fick jag sällskap av en trevlig prick! Grejen var den att han varken kunde engelska eller svenska och jag kan ingen kinesiska... ;-) Men jag pratade iallafall engelska med honom och han nickade så fint;-) Okej jag fick ta till lite teckenspråk oxå. Ja alltså det kan jag inte heller, men jag är en jävel på att gestikulera, så det gick fin fint och han gjorde allt som jag tecknade till honom...;-)
Alltså det här med engelska. Jag skäms så dålig som jag är. 31 år ung och kan så lite. Alltså jag är skitduktig på att prata engelska när jag är full, då rinner det som ett flytande vatten. Eller är jag verkligen det förresten? Förmodligen inte, men jag tror iallafall att jag är det då;-)
Nej men lite kinesiska kanske man skulle ta och plugga. Börja jag plugga de nu så kanske jag har lärt mej 10 ord innan jag fyllt 90 år;-) För herrejösses vad svårt det är!;-)
Nej nu ska jag inte tråka ut er om mina dåliga språkunskaper... Nu ska jag dra täcket över huvudet och somna in och höra regnet smattra på taket! *mysigt*

4 kommentarer:

  1. Hehe nja det där med språk är inte lätt.
    Tur att det brukar funka med lite eget teckenspråk och gestikulationer iallafall, hihi.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej fy det är inte kul att behöva ta till andra språk när man är sååå osäker. Själv har jag många gånger funderat på at ta en kvällskurs i alla grunder i engelska en gång till. För var jag egentligen vaken under lektionerna??
    Hoppas du sover skönt nu. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Det var inte kineserna du såg i mörkret häromnatten då? Hi hi! ;-)

    SvaraRadera
  4. känner igen mig! Men för mig handlar det mest om dialekten! Jag skäms såå över den dialekt jag får när jag pratar Engelska (är Göteborgare^^)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!