måndag 8 augusti 2011

Ur balans....

Jag vet inte vad det är som håller på att hända i min kropp? Någon slag försenad 30 års kris? Jag försöker febrilt lösa världsproblem och allt detta i min hjärna. Den jobbar för brinnande livet och jag tänker så att det knakar....
Många tankar är det som just nu dyker upp, både svarta och vita tankar. Många frågor som det inte finns några svar på, men som jag så gärna vill ha svar på. Skulle jag skriva ut här vad det är för frågor som jag vill ha svar på så skulle ni nog ringa till de vita rockarna på en gång. För då tror ni nog att de slagit slint helt i min hjärna;-)
Men jag känner mej ur balans på något sätt. Vet inte om detta kan bero på att den stora hösten är på väg? Jo för visst är den det? Det går ju inte att förneka hur mycket man än vill att det fortfarande skall vara sommar. Just nu regnar det ute och termometern visar ynka 12 grader. Det är redan mörkt ute och idag skymtade jag gula löv på träden... Okej jag tycker att hösten kan vara ganska så mysig och charmig på alla sätt och vis. Men jag kan ändå inte få nog av den sköna sommarvärmen, som vi dock har fått alldeles för LITE av denna sommaren...
Jag får helt enkelt ta med mej mina livsviktiga frågor ner i sängen och försöka bearbeta dem inatt... Det är ingen lätt sak det här när man kommer in på såna här djupa funderingar. Några världsproblem lär jag nog inte lösa över en natt, men ett par små problem kan nog lösas under natten. Det är iallafall vad jag hoppas på;-)!
Min stubin idag har varit ungefär 1 cm lång. Den har brunnit upp innan den knappt har tänts på... Hoppas att även den växer till sig under natten och att den aldrig behövs tändas på imorgon!

10 kommentarer:

  1. Känner också av mellankolin...
    Jag tror det är för att vi inte är färdiga med sommaren och termometern sägen nästan höst...
    Låt oss hoppas på lite härlig brittsommar!!!
    Stor kram!
    Madde

    SvaraRadera
  2. Ja sommaren som försvann. Kanske en av dom sämre sommar väder mässigt sen "gud vet när".
    Go o lägg dig o sov bort dom där spökena!

    SvaraRadera
  3. Ja jag gillar att fotografera och ibland blir det bara tokiga men också roliga bilder :)
    Sonen gör sig i vanlig ordning bäst på bild, fuskigt det där men ack så sant.

    Jag tror på att man ska fokusera, tänka febrilt men kanske inte jämt. Ta en paus, andas djupt och du...du behöver inte lösa världsproblemen..åtminstone inte nu, inte idag.
    Vi tjejer och framför allt mammor har så många krav på oss själva och det är bara VI som har dem också. Vi måste tagga ner, ta det lugnt och bara leva...precis som killarna/karlarna/männen gör.

    SvaraRadera
  4. Fan nej! Ingen höst ännu!!!!
    Blä, vet precis vad du går igenom...syndromen finns här också...
    Skrev ett inlägg igår kväll som jag aldrig publiserade..kanske jag gör det imorrn...
    Men idag känner jag mig starkare i alla fall!

    Vet du, jag tror du skulle må jävligt gött i att ta ut dig TOTALT på ett grymt pass på gymmet!!
    TESTA VET JA!!

    All kärlek till dig!♥

    Ps, fan va snygg du e på bilderna då!!! Otroligt fina bilder!!

    SvaraRadera
  5. Du är riktigt snygg på bilderna, ser inte ut att vara en dag över 25!!

    SvaraRadera
  6. Jag börjar oxå känna av det där. Känns som hösten närmar sig alldeles för snabbt tyvärr.
    Måste bara säga: Otroligt vilka fina bilder på dig!!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ibland känner jag också så...

    Måste skriva, Karolin du är så himla snygg!!
    Älskar ditt hår :-)
    Ha en fin tisdag!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Söta Karro, alla har vi våra svackor... Jag har ett vemod inom mig, tror att det kan bero på att sommaren lider mot sitt slut och att barnen återigen är på förskolan. Usch känner likadant varje år.

    Du är inte ensam.
    Du är fantastiskt vacker på dina bilder, så dina tankar speglar inte din utsida...
    Må så gott och va rädd om dig.
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Så vackra bilder! Skickar en styrkekram o. hoppas att du finner ro i kropp o. själ.

    SvaraRadera
  10. Om du kan så tillåt dej att ha en sån där melankolisk låg dag, ha låg stubin och allt det är tråkiga...sen kommer du igen som ditt vanliga jag! Det funkar, jag lovar!!
    Och du, vilka fantastiskt fina bilder på dej!
    Styrkekram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!