måndag 15 augusti 2011

Skogens guld!

Igår fick vi en stor korg med underbara gula kantareller av min snälla mamma! Eftersom att jag själv inte har näsa för att lukta upp ställen i skogen där detta guld växer, så har jag ändå tur att få dem av andra;-)!
Min mamma är ute och ränner i skogen var och varannan dag och igår hade det visst "råkat" springa på ett hav av kantareller där de plockat ungefär 4 ½ kg kantareller på ett och samma ställe! *lovley*
Som sagt, när jag är ute så hittar jag max så där 3 kantareller och då är dom så små så det knappt är lönt att plocka dom...
Någon som har ett bra kantarellställe som de vill dela med sig av så är det bara att höra av sig till mej;-) *fniss*
Kantareller är verkligen en mumma för smaklökarna!!

3 kommentarer:

  1. Åh herregud vad snällt att få massa kantareller!

    Jag funderar varje dag på att bege mig ut men jag är som du, har aldrig hittat något ställe!

    Visst blev bilderna fina, funderar på att skaffa mig likadant objektiv!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. WAAAA vad gott!!! MÅSTE ta mig ut i skogen och leta jag med!!
    Kram ♥

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!