onsdag 31 augusti 2011

Palla, smyga och ringa på...

När jag gick förbi hos grannen innan så var jag på vippen att palla några små goda plommon av henne. Det hänger som i klasar från hennes träd och jag är bara sååå avis. Vill oxå ha ett sånt träd på min tomt.. Jag alltså jag skulle nog inte våga palla, utan jag får nog snällt ringa på dörren istället och fråga om jag får några;-)
Apropå palla, sno, ta, själa, ja kärt barn har många namn... Men fy attans vad vi pallade när vi var yngre. Hemska ungar vi var som var hos gamla människor och tog deras egenodlade gurkor, tomater och morötter. Inte åt vi upp dem heller, nej vi smakade en bit och sen spottade vi ute det. Hur kunde man? Där hade folk stått och säkert ägnat hela sin själ åt sitt grönsaksland och så var vi där och drog upp dom lagomt till att de skulle skördas... *skäms*
Det var inte bara pallning vi höll på med, nej då vi smög på folk oxå. På kvällarna drog vi ut stora gäng och tittade in på folk när de satt och tittade på tv eller gjorde något annat roligt;-) *harke* Vi ringde på dörrarna och knackade på och så bara sprang vi.
Hos en gubbe var det extra roligt att smyga, han blev så där arg att han kom efter oss och hotade med att han ringt polisen...;-)
Busringde gjorde vi oxå till allt och hela världen.. Dessutom fanns det mycket *harkel igen* sexlinjer som man kunde ringa helt gratis och så satt det en tjej och pratade snusk på andra sidan linjen...*pinsamt*
Guuud, tänk om allt detta hade hänt idag. Då hade man nog blivit polisanmäld både 1 och 2 gånger.. För tänk om någon stod och smög på mej när jag står här hemma och byter om, fy va hemskt;-)
Har ni oxå smygit, pallat och busringt? Eller är det bara jag som varit så olydig? ;-)

10 kommentarer:

  1. Jag pallar faktiskt fortfarande ett äpple eller ett plommon här och var... Skäms lite för det, men oj vad gott det är!

    SvaraRadera
  2. Fick en massa flashbacks när jag läste ditt inlägg! Minna när jag övernattade hos mina något äldre kusiner och steg upp mitt i natten för att palla jordgubbar. Väldigt spännande, fast efter några få timmars sömn vaknade jag med jättedåligt samvete.

    SvaraRadera
  3. Oh been there done that!
    Va man känner igen sig. Gjorde precis likadant. Och då hade vi ändå päron, plommon, äpplen, jordgubbar m.m. i vår egna trädgård. Men det var ju så mycket roligare att äta andras.
    Och så gick man såklart upp till telefonkiosken i kvarteret och ringde upp de där sexlinjerna. Det var skojiga tider det!
    Men idag skulle jag aldrig våga göra det. hihi

    SvaraRadera
  4. Skojar du?? Vi var exakt likadana!!!

    SvaraRadera
  5. Tror inte alls du är ensam om detta.... He he! *skäms också lite*

    SvaraRadera
  6. Ja, herregud vad man höll på! Ut och smyga, var ju det roligaste man visste! Hahaaa! Tack för påminnelsen! Roligt att tänka tillbaka! Haha! :)

    SvaraRadera
  7. Hehe, allt det där har jag gjort. :) Roligt det där med sexlinjerna. Man var ju tvungen att vara över 18 och den som hade mest vuxen röst av oss i gänget fick säga "18" när rösten i telefonen frågade hur gammal man var. Haha. Vi misslyckades oftast.. :)

    Palla äpplen är ju rätt harmlöst ändå, det är ju ingen som har "jobbat" för att de ska växa, de växer ju av sej själva. :)

    SvaraRadera
  8. Nej gud nej..sånt har jag aldrig gjort ;)

    SvaraRadera
  9. Oj, vad jag fnissade när jag läste... visst har jag pallat, busringt och ringt på dörren och sprungit! Men jisses så kul det var :-D Jag hade nog hellre haft busringande ungar i dag också i stället för alla timmar framför datorn..
    Tyvärr får jag nog erkänna att jag har snattat också... mindre bra!

    SvaraRadera
  10. Sååå det var det ni höll på med när vi trodde att ni lekte snälla lekar;-)))
    Kan avslöja att även jag har pallat morötter och även busringt. Det blir nåt att berätta för barnbarnen när dom frågar hur det var när mamma var barn;-))))
    Puss/mamsen

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!