måndag 29 augusti 2011

Måndag morgon!

Då var vi inne i rutinerna igen efter nästan ett 10 veckors långt sommarlov och jag tycker faktiskt att det är skönt! Det är så lugnt och tyst här hemma! Inget skrik och bråk, bara en liten 1½ åring som springer runt och är allmänt nöjd med sin tillvaro! *lovley* och ingen arg mamma som nästan sliter sitt hår...;-)
Sommarlovet känns i och för sig som om det vore ljusår härifrån, vart tog dom 10 veckorna vägen??... Idag var det riktigt höstigt ute, till och med så kallt så att Alfred tyckte själv att det var dax att börja använda fuskollen;-)
Jag orkade inte bråka om det, är han nöjd så är jag. Glömde bara att meddela personalen på dagis (harkel, menar förstås förskolan...;-)) att han hade den på sig och att han valt den själv. Annars lär de väl tro att jag gått och blivit galen som sätter på mina barn fuskollar i augusti månad;-) *fniss*
Fabian njuter verkligen av att bara få vara här hemma med mej! Just i skrivande stund ligger han och tittar på bompa och myser med sin kudde! Han är inte van vid att gå upp redan vid 7 på mornarna... För honom känns det nog som att gå upp mitt i natten vid den tiden;-)

6 kommentarer:

  1. Det är alltid skönt med avbrott men minst lika skönt att få återgå till rutinerna igen. :)
    Hoppas att du får en superhärlig måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag undrar också vart sommarlovet tog vägen? Varför har tiden så bråttom liksom? :-)

    SvaraRadera
  3. Min äldsta son gick i linne (!) till skolan. Jag fick tvinga på honom en fleece-tröja. :-P

    SvaraRadera
  4. Blev verkligen sugen att testa Gi-brödet! Måste handla lite bara!

    SvaraRadera
  5. Hihi klart han skulle ha den på sig idag :-)
    Sommarlovet är ju slut och då kommer hösten.

    Njut av lugnet en stund.

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!