tisdag 9 augusti 2011

Det gör ont i mej...

..när jag ser dessa bilder på aftonbladet.se

Här sitter vi och klagar på att vi inte får i våra egna barn mat i Sverige, att det råder fattigdom i Sverige... Men vad är det som händer i Afrika? Nu är det dax för oss att göra något. Inte bara sitta på våra feta rumpor, utan ställ dej upp och spring iväg och skicka ett STORT bidrag till dessa behövande svältande barn...
Jag grät faktiskt när jag såg dessa bilder första gången. Titta på den högra bilden... Det är förskräckligt, bara skinn och ben. Det är ett BARN, ett BARN som faktiskt behöver vår hjälp NU!! Så gå in HÄR och gör som jag. Skänk en slant. Just DINA slantar kan rädda många liv!

4 kommentarer:

  1. Jag kan inte ens titta på de bilderna, det skär i hjärtat... Att de ena har överlevt till denna punkten är ju ett mirakel.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. BRA! Jag har också länkat på min sida. Vi som har det så bra MÅSTE hjälpa till.
    Kram fina.
    M

    SvaraRadera
  3. Ja dessa bilder är helt fruktansvärda!
    Så fort jag såg dessa bilder på aftonbladetså gick jag oxå in och skänkte pengar som jag absolut kan vara utan.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, som sagt har redan gjort en donation. Det är verkligen behövligt!!! Alla borde göra det!

    Fattigdomen som uppmärksammats i Sverige är ju bara ett skämt! :-P

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!