torsdag 18 augusti 2011

Med hjärtat i halsgropen....

På eftermiddagen när jag höll på att städa, slängde jag ut alla mattor på räcket på balkongen. Dörren var öppen och jag höll på att vädra ut. Alfred som hade varit hos grannen kom hem igen och så försvann han helt plötsligt... Jag sneglade ut på balkongen och där ligger Alfred längst ut på räcket på mage och blickar ut över sin utsikt... Behöver jag ens säga att hjärtat höll på att stanna? Men jag klev försiktigt ut genom dörren och grep tag i honom. För hade jag brusat upp så hade förmodligen vår lilla klätterapa ramlat rakt ner på stenplattorna... *ryser*
*harkel* Förmodligen har han sett den nya inne grejen att göra plankan på de svåraste ställena man kan hitta. (den nya tränden i USA..) Jo jag tackar ja... Hade jag tagit ett kort på honom när han låg där, så hade han garanterat vunnit;-) *ironisk*

8 kommentarer:

  1. Oj, vilken tur att de gick bra! Ja, det gäller att inte vända bort blicken mer än 1 sekund (om ens det?) när man är förälder till gangster-grabbar! :-O

    SvaraRadera
  2. Men vad hemskt!! tur att det gick bra - och vilken galet söt bild på en underbar unge!!! / Maria Rkdahl

    SvaraRadera
  3. han är bra gullig, men förstår om hjrtat hoppade några extraslag där :S

    SvaraRadera
  4. Läskigt att skrämmas så där men tur att du kunde behålla lugnt för annars hade han nog trillat ner. Du kanske kan upplysa herrn om att den allra nyaste trenden tydligen ska vara uggling, alltså sitta som en uggla på olika platser, inte gärna då på balkongräcket utan kanske på gräsmattan :D

    SvaraRadera
  5. Och hans mamma stod uppe på taket på ett 1 1/2 plans hus när hon var i 4-årsåldern, han kanske har ärvt hennes äventyrlighet;-))
    Puss/mamsen

    SvaraRadera
  6. Precis vad jag skulle skriva Lena! Han måste ärvt det av "någon"!! ;-)
    TUR att det gick bra idag!!
    Kram på er!!

    SvaraRadera
  7. Usch, läskigt. Tur att det gick bra. Kram!

    SvaraRadera
  8. Vad STARKT av dig att smyga fram! Det hade verkligen kunnat sluta riktigt illa! Vilken otrolig tur att allt gick bra!!!

    KRAMAR

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!