onsdag 24 augusti 2011

BVC besök!

Idag på schemat stod det bland annat BVC besök och denna gången glömde jag faktiskt inte bort tiden... Jo då det har hänt ett antal gånger att jag gjort det...;-) Vet inte vad jag ska ursäkta mej för att jag missar mina BVC tider, tankspriddhet kanske;-)
18 månaders kontroll med läkarbesök och sprutdax och han skötte sig som en stjärna! I och för sig gick besöket på 5 snabba minuter så jag vet i och för sig inte om de hann se om det var några fel på honom eller inte. Men så är det väl inom sjukvården, de är väl stressade... *suck*
Sprutan i armen gick kanonbra. Jag hade sytit lite för den och laddat upp med tutten och hans älskade kudde. Men det gick hur bra som helst och han sa inte ett endaste pip när nålen sattes in!
Den lilla tjockisen vägde 13,3 kilo, nästan lika mycket som Alfred som väger runt 16 kilo;-) Och nästan lika lång för den delen. Hela 87,4 lång var han idag! Han har nästan växt 10 cm på ett halvår!
Nu är det bara att invänta feber om så där 1 vecka.... Tur att man är hemma så att man slipper vabba då;-)

4 kommentarer:

  1. Duktigt, hoppas nu att han inte kommer märka av någon feber, det är ju inte alla som får det.

    SvaraRadera
  2. men jisses så stor han har blivit! :D

    SvaraRadera
  3. Vilken goding! Jättesöt! Skönt att besöket gick bra. Sprutor på små barn tycker vi inte om =(

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!