tisdag 30 augusti 2011

Sockerhoran har uppstått...

Jag irrar runt här hemma som en gammal knarkare irrar runt efter sitt sug efter knark... Jag håller bokstavligt talat på att dö just nu (ja iallafall en gnutta) av sockersug...
Det har gått så bra och jag har varit så duktig *klappar mej själv på axeln* och inte ätit godis eller något annat smarrigt på över 3 veckor. Och så bara pang bom så slog det till över mej ikväll...
Jag gick ner till skafferiet och tog ut ungarnas överblivna godis sedan i lördags. Jag stoppade in handen, men jag tog den därifrån så fort jag bara kunde. Har jag kunnat hålla mej i 3 veckor så ska jag banne mej klara mej 3 veckor till!
Läste lite om just sockersug. Det sägs att det skall försvinna inom 2 veckor, jo tjena säger jag bara. Inte fan händer det då mej:-(
Jag tuggar för brinnande livet på tuggumi. Ja jag vet att det ska man säkert inte göra, för det drar säker igång både det ena och det andra. Men det stillar mitt sug efter socker lite iallafall....
Men vad ska jag äta när det här hemska sockerhoran kommer fram i min kropp? Vad ska jag stoppa i mej istället för godis, fika och andra onyttigheter? Mörk choklad 80% eller? Är det okej?
Guuud vad jag hatar att vara en sockerhora...:-(
Nej men jag tar mej väl ett glas vatten då... Jo för det är ju de som alla duktiga bantare rekommenderar. Ett ljummet glas vatten dessutom... *urk*

10 kommentarer:

  1. Tugga en morot! Och det magiska numret för alla beroenden är 3!! Efter 3 veckor - starkt sug, 3 månader osv.... Håll ut!

    SvaraRadera
  2. Jäklar vad vi var synkade där, då! Jag hade dock inte lika stark karaktär som du, utan drog i mig en halv skumbanan... Den smakade inte ens gott...
    Vi klarar oss utan, Karro!!!

    Kram Madde :D

    SvaraRadera
  3. Usch, känner igen det där :( sååå jobbigt! Har kommit ifrån det tidigare när jag har varit duktig i över två veckor, har det försvunnit! Men jag pallar inte stå emot nu. Vet inte vad jag ska ta mig till! Stå på dig några veckor till så borde det kännas bättre! Kram

    SvaraRadera
  4. Oj oj du är inte ensam vännen!
    Drog igång med shakes idag, dels för att kickstarta viktminskningen, men även för att få bot på mitt hysteriska sockermissbruk!
    Behöver jag säga att dagen har varit en enda lååång plåga?? Inget socker, what so ever, och det känns som att jag bara vill dö :(

    Stack även jag in handen i en stor låda med vingummin, tog ut ett, stoppade det i munnen och sprang och spottade ut det i soppåsen. Att det ska vara så svårt att låta bli?!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Du är sååååå jäkla duktig !!!
    Här fuskas det då och då, fy fan för socker beroende säger jag bara :( kramar

    SvaraRadera
  6. Tänk efter vad du äter som du inte tror är socker. Vad har du i maten? Ketchup? Senap? Smaksatt creme fraiche? Buljong? Vissa kolhydrater ger oxå sockersug. Det finns massor av fällor som triggar sockersuget. Det försvinner när man HELT utesluter socker. Jävligt svårt, eftersom det finns socker eller liknande skitsaker i nästan allt. Ta till exempel frysta kycklingfiléer, i vissa är det socker och väldigt mkt salt.

    Nedslående, jag vet! Ibland känns det som om man måste driva egen bondgård, odla allt själv oc föda upp. Å kanske är det så.... :)

    Men för mej funkade det att sluta med ALLT socker! Nu klarar jag inte det utan springer som en galning istället :)

    Tycker att du är DUKTIG som lyckas att inte äta det du så gärna vill ha!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna att du klarar det!

    SvaraRadera
  8. Kicki:

    Det där tror jag faktiskt inte ett ögonblick på. Jag har själv haft godisuppehåll i ett års tid och var efter 2-3 veckor inte ALLS sugen på sötsaker. Och jodå, jag åt kolhydrater i överflöd!

    SvaraRadera
  9. Västgötskan: Jag tror också att man kan äta kolhydrater. Men det är nog olika från person till person. Som det är med allt. Skönt att det funkade för dej!

    Karro: Hoppas att du hittar DIN väg. Vi andra kan ju bara tipsa :)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Testa att alltid ha morotsstavara framme - visst hjälper det inte mot sötsuget men man får iaf nåt att tugga på!!

    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!