torsdag 25 augusti 2011

Blickar bakåt...

Satt och bläddrade bakåt i tiden på bloggen! Jag är så otroligt glad att jag bloggar om just allt och hela livet;-) Jag kan lätt gå bakåt och se vad som har hänt. För mycket glömmer man ju under tidens gång;-)
Jag hamnade i februari månad år 2010, ca 1½ vecka innan Fabian föddes. Jag var pirrig och grabbarna väntade spänt på vem som gömde sig inne i min magen!
Både Douglas och Alfred satt brevid när vi tittade igenom bloggen och Alfred frågade: -Men varför har jag blöja? ;-)? Han var bara 21 månader när han blev storebror och vi gjorde honom så stor... Lilleplutten..
Sen gapskrattade vi åt Douglas frilla... *ha*ha* Inget fel på den just då, men nu när man är van att se honom med långt hår, så såg han bara så rolig ut;-) Och även han var bara en liten plutt...
Så kom vi fram till inläggen där han föddes. 2 mycket stolta storebröder som tog imot sin lilla lillebror med stor kärlek. Även fast Douglas var en gnutta ledsen för att det inte var en tjej som kom ut;-)
När Fabian bara var ett par dagar gammal så blev det plötsligt så tyst. Vi smög in i sovrummet där Fabian låg och sov i sin vagga. Där står Alfred och försöker mata honom med choklad, jag minns att Fabian hade choklad på hela bodyn och runt munnen;-) En omtänksam storebror!!
Nu är de inte längre så kärleksfulla mot varandra. Nu är det mest skrik och bråk mellan dessa 3 killar... Förmodligen är detta bara början och väldigt lindrigt mot vad det kommer vara om så där 10 år... ;-)

4 kommentarer:

  1. Men åh hahaha, skulle han ge honom choklad :-) Plutten då! Min bror skulle ge mig läsk med ett sugrör när jag var baby, det gick inget vidare bra. :-)

    SvaraRadera
  2. Choklad funkar ju alltid hihi
    Mysiga bilder!
    Jag brukar också titta tillbaka i fotomapparna.

    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen en stor fördel med att ha en blogg, att kunna se tillbaka på vad som hänt i ens liv. Underbart. :) Goa pojkar du har. :)

    SvaraRadera
  4. Så där gör jag också med jämna mellanrum. Sitter och tittar tillbaka på vad jag har skrivit.
    När man inte har tid att skriva dagbok eller sätta in foton i album så blir bloggen ett sustitut för bägge.
    Och ett bra sådant också.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!