måndag 22 augusti 2011

Mycket rönnbär - mycket snö..?

Det känns som om rönnbärena är kanontidiga i år? De ploppade fram för flera, flera veckor sedan...
Dom är vackra och det lyser upp höstens tråkiga och mörka färger.. Det är verkligen mycket rönnbär på träden runt om hos alla grannar. De hänger i stora klasar!
Det sägs: Mycket rönnbär = En kall vinter och mycket snö. Tror ni på det? Det stämmer iallafall in på de senaste åren! Skönt med rejäla vintrar tycker jag, kanske dock inte så kall som de varit de sista åren. Tänker då framförallt på den stackars EL räkningen och på de stackars barnen som inte kan gå utanför dörren med risk att förfrysa hela sig... Men mest tänker jag på EL räkningen;-)

5 kommentarer:

  1. ösch, hoppas inte det...

    tack för din fina kommentar! kram :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror på sånt! Så jag ska redan nu börja investera i rejäla vinterkläder :-)

    SvaraRadera
  3. Jag tror också på sånt, dessutom om det kommer rejäla vintrar brukar de komma i tre. Så det blir ju tredje rejäla vintern isåfall!

    SvaraRadera
  4. Åh, jag hoppas verkligen att det blir mycket snö! Älskar snön. :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!