onsdag 17 augusti 2011

Dagens tips!

Jag försöker att inte allt för ofta tvätta mitt hår, gör jag det så hamnar jag lätt i en "ond cirkel" och håret blir super fett på en gång... Nu när jag har slingor i håret så syns det "fettiga" ännu mer. Det liksom ser ut som ett smörpaket;-)
Idag var håret väääldigt smörigt och jag hade då snappat upp tipset från Therese på hennes blogg att man kunde använda sig av bakpulver istället för ex torrshampo (som jag heller aldrig prövat..)
Tror ni att det funkade? JAAAAA, de gjorde det och självaste bakpulvret absorberar bort fettet och fukten!
Jag tog lite före och efter kort, men före kortet blev inte så bra. Kanske tur det så att ni slapp se hur fett mitt hår egentligen var;-) *fniss*

Så här gör man:
Häll lite bakpulver i hårbotten och gnugga, låt det sitta ca.10 min (bakpulvret absorberar fett och fukt). Borsta därefter igenom håret ordentligt med en hårborste, annars finns det en risk för oss brunetter att vi ser ut att ha mjäll istället.. Nu ser håret rent och fräscht ut igen! ;-)!!

Visst ni oxå att om man vill ha vitare tänder så kan man borsta med bakpulver! Mycket skonsammare än att tex bleka dom hos tandläkaren! Att det tar lite längre tid än att gå till självaste tandläkaren och göra det, de är smällar man får ta om man vill vara snygg;-)!

5 kommentarer:

  1. Bakpulver är bra till mycket ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde precis samma sak innan jag visste att du gjorde det...
    Nu ligger allt på sängen redo att förflyttas in till skåpet.
    PUST.

    Kul att du kommenterar!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig hört talas om detta men måste helt klart prova !! Tack för annorlunda tips :)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vilket tur att du använder just Garants bakpulver! ;)
    Då vet jag ju att du handlar i rätt affär!!! ;))

    Kram kram från mig

    SvaraRadera
  5. Värsta husmorstipsen! Nu vet vi att du nåt medelåldern.. :)
    Kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!