lördag 20 augusti 2011

Kontraster...

Blev så full i skratt när jag hängde upp mina jobbarkläder brevid Jonas "jobbarkläder" Han har kavaj o skjorta och jag har rejäla arbetsbyxor, kontraster om man säger så...
Alltså i ärlighetens namn så hade jag ju självklar velat hängt upp min kavaj istället för ett par rejäla arbetsbyxor efter dagens slut på jobbet;-)
Men den dagen kommer kanske till mej oxå, när jag har jobbat mej "uppåt" så att säga;-)
Annars har natten varit bra, jag har jobbat som en liten blå och gjort rätt för min lön!;-) De 12 timmarna sa bara pang och så blev det helt plötsligt morgon och jag fick gå hem! ;-)
Nu ropar John Blund på mej, bäst att lyda så att han inte drar vidare. Han har ju en viss tendens att ha lite bråttom härifrån den lille mannen;-)

6 kommentarer:

  1. Ååå vad jag är avis på dig som får gå och sova nu... Jag harvarit uppe i snart en timme och är sååå trött!!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja verkligen en lustig kontrast :-) Hoppas du hann träffa John Blund innan han försvann ;-)

    SvaraRadera
  3. I "kavaj" hade du inte kunnat jobba som du gör och ha så mycket tid med barnen. Njut av dina grovarbetarbyxor! Jag är sjuuuukt avis!!! =)

    SvaraRadera
  4. haha! Ja vilken kontrast det blev egentligen! Härligt att jobba natt - Sköna slantar!!

    SvaraRadera
  5. Försök inte förstå mig. Älska mig bara.

    Den rubriken hade ju varit perfekt på mitt inlägg i dag.
    Tar ändå orden med mig i mitt huvud.

    Tack!

    (Hoppas du sover sött!)

    SvaraRadera
  6. Tror inte alltid att kavaj är nåt att sträva efter utan man ska nog hitta nåt man trivs med. Ditt jobb kanske inte är superkul men du får massa kvalitetstid med barnen och det är många andra som missar...

    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!