tisdag 23 augusti 2011

Nattuggla...

Nu förstår jag verkligen att man kan bli knäpp av för lite sömn....
Jag har kommit in i ett otroligt jobbigt stimm, jag kan nämligen inte sova på nätterna... Jag som annars har somnat så fort jag landat på kudden, ligger numera och vrider och vänder på mej i timtal...
Inatt/imorse tittade jag på klockan sista gången 3:40... Jag somnade nog in framåt 4 tiden och så vaknade barnen vid 8 tiden. Hur tror ni min dag har varit efter bara 4 timmars sömn och så där 5 timmar nätterna innan? Jo jag kan iallafall säga att den där berömda stubinen, den brann upp innan jag ens hade vaknat idag. Så humöret de har varit nere vid fotknölarna och vänt idag...
När man ligger där och vrider och vänder på sig mitt i mörkaste natten, det är då alla tankar kommer. Den ena är hemskare än den andra. Men så blir man så där himla duktig mitt i natten. Ja då helt plötsligt så lovar jag mej själv; att imorgon ja då ska jag minsann snöra på mej löpar dojjorna och ta mej en tur och jag ska göra ditten och datten... Vad tror ni händer när man vaknar? Jo den tanken farsvann liksom under sömnens sköna timmar och jag orkar inte ta tag i det som jag själv lovade mej under natten...
Nu har jag iallafall köpt Valerina Forte. Det är växtbaserat läkemedel som man kan använda vid lindrig oro och sömnrubbningar! Ska ta maxdosen och krypa ner nu och hoppas på en lååång och skön sovarnatt!
Natti natt!

4 kommentarer:

  1. Jag går också i säng nu. Låt oss hoppas på god nattsömn för oss båda!
    Kram på´re, söta Karro!
    Madde

    SvaraRadera
  2. Usch ja.. Det där känner jag så väl igen. Konstigt att man hamnar i sådana där perioder ibland.. De där Valerina Forte funkade väldigt bra på mej, tack och lov. Hoppas du de hjälpte dej och att du sover gott nu :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Inte kul när sömnen krånglar. Är (som tur är) som du var tidigare. Somnar ofta jättefort på kvällen. Däremot störs sömnen av annan liten gangster. Sömnbrist kan göra att man mår riktigt dåligt.

    Hoppas du får sova snart!
    Kram V

    SvaraRadera
  4. Måste tyvärr göra dig lite besviken för du kommer inte få någon effekt av dessa piller på mellan 2-4 veckor. www.fass.se

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!